![ضرورت حمایت پرشتاب از قانون جهش تولید دانشبنیان در دولت جدید](/files/fa/news/1403/3/27/568442_910.jpg)
مدارس به دانشآموزان کار تیمی یاد نمیدهند
![6zfIubRcyg5V.jpg](/c-files/old/1397/08/08/636765061336689838.jpg)
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مسعود پزشکیان صبح امروز در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه که در کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: ساختار، مدیریت، برنامهریزی و محتوا چهار رکن اصلی است که باید در هر کاری مورد توجه قرار گیرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با ساختار غلط نمیتوان راه درست رفت. اگر آنچه در ذهن داریم ساختار مناسبی نداشته باشد، دستیابی به آن مسئله مشکلزا است.
پزشکیان تصریح کرد: در آموزش باید به گونهای عمل کنیم که دانشآموزان کار تیمی، حل مسئله، تعامل با دیگران و مدیریت را بیاموزند، اما آموزش را طوری طراحی کردیم که فرد نابغه تربیت میکنیم اما با کوچکترین مشکل قهر میکند و نمیتواند تأثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه ذهن ما از فرمول پر شده است و معلوم نیست این فرمولها چه مشکلی را حل میکنند، گفت: آموزش در کشور تنها یک آموزش محتویات ذهنی است؛ ساختار آموزشی ما کار تیمی آموزش نمیدهد و ما تنها تئوری آموزش میدهیم و تعامل حل مسئله را به دانش آموزان میآموزیم.
نایب رئیس مجلس شورای ادامه داد: ساختار آموزش و پرورش باید اصلاح شود که این امر نیازمند مشارکت بیشتر دانشآموزان در کلاس است.
انتهای پیام/4087/
انتهای پیام/