دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 17:37
یک متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی:

استعمال سیگار احتمال ابتلا به عفونت را بعد از جراحی بینی افزایش می‌دهد

یک متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، عنوان کرد: استعمال سیگار بعد از جراحی بینی باعث آهسته شدن فرآیند درمان پس از عمل جراحی می‌شود و احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد.
کد خبر : 36118

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر محمد علی اکبری با تاکید براینکه فرد مراجعه کننده برای انجام جراحی بینی باید نسبت به یک سری مراقبت‌های قبل از عمل آگاهی داشته باشد، گفت: مراجعه کننده باید پیش از جراحی بینی، در صورت مصرف داروهای حاوی آسپیرین یا ایبوبروفن (آدویل، موترین و موارد مانند آن) از دو هفته پیش از عمل جراحی، آن را متوقف کند چرا که مصرف این داروها می‌تواند باعث افزایش خونریزی شود. به همین دلیل تنها در صورت تجویز پزشک و تحت نظر آن می‌توان، در دوره پیش از جراحی بینی، از این داروها استفاده کرد.


این متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، افزود: به طور حتم فرد مراجعه کننده برای جراحی بینی علاقه دارد به بهترین نتیجه از جراحی بینی‌اش برسد. حقیقت این است که سیگار کشیدن باعث آهسته شدن فرآیند درمان پس از عمل جراحی می‌شود و احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد. بنابراین به منظور تقویت، بهتر است از مدتی قبل جراحی بینی، مصرف سیگار متوقف شود.


اکبری اضافه کرد: لازم است قبل از یک عمل جراحی به خصوص در صورتی که جراحی سرپایی باشد، یک شخص همراه در کنار فرد مراجعه کننده حضور داشته باشد تا پس از جراحی، فرد مراجعه کننده را به منزل برساند. علاوه بر این بهتر است فرد مراجعه کننده حداقل 48 ساعت، با یکی از اعضای فامیل یا دوستان خود برای کمک برای انجام فعالیت‌های مراقبتی لازم و ریکاوری پس از عمل جراحی هماهنگ باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته