دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 16:59

ابوترابی‌فرد: اگر 10 سال قبل پرونده هسته‌ای بسته شده بود، امروز دنیا اقتدار ایران را نمی‌دید

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه «نگاه به عزت و اقتدار ملت ایران نگاه مقطعی نیست»، گفت: اگر ما می‌خواستیم مقطعی فکر کنیم باید پرونده هسته‌ای را 10 سال قبل می‌بستیم و اگر 10 سال قبل پرونده هسته‌ای بسته شده بود، امروز دنیا عظمت و اقتدار کشور ما را نمی‌دید.
کد خبر : 36111

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد بعد از ظهر امروز -یکشنبه 8 شهریور- در مراسم بزرگداشت سالروز شهیدان رجایی و باهنر که در بنیاد فرهنگی رفاه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین ارکان اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران برای آن است که مقاومت اسلامی در لبنان و همچنین ملت عراق، سوریه و یمن و دیگر ملت های مسلمان در کنار ملت ایران هستند چرا که جمهوری اسلامی از آغاز تولد تا به امروز دغدغه آن ها را داشته است.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: نگاه به عزت و اقتدار ملت ایران نگاه مقطعی نیست و اگر ما می‌خواستیم مقطعی فکر کنیم، باید پرونده هسته‌ای را 10 سال قبل می‌بستیم و اگر 10 سال قبل پرونده هسته‌ای بسته شده بود امروز دنیا عظمت و اقتدار کشور ما را نمی‌دید.


وی، با بیان اینکه اگر محوریت فقیه عادل نبود استخوان‌های ملت ایران زیر چرخ‌های تحریم هسته‌ای خرد می‌شد، خاطرنشان کرد: در موضوع هسته‌ای همه با هم به صحنه آمدند و می‌گفتند که ایران نباید دانش، فناوری و چرخه کامل سوخت را در اختیار داشته باشد، این را اراده نظام حاکم بر جهان می‌دانستند و برای رسیدن به این هدف از تمام ابزارهای ممکن که در اختیار داشتند بهره گرفتند.


نماینده مردم تهران در مجلس، اضافه کرد: امروز رئیس‌جمهوری آمریکا از برجام دفاع می‌کند، استدلال دارد و می‌گوید ما 12 سال مقابل ایران ایستادیم و هر قدمی برداشتیم ایران پیروز صحنه بود و توفیقاتی به دست نیاوردیم. آنها به این نتیجه رسیده اند که هیچ راهی برای برخورد با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و باید با ایران به گفت‌وگو بنشیند.


ابوترابی‌فرد ادامه داد: همه سیاستمدارانی که امروز هستند اگر صادق باشند باید اذعان کنند که تمام دستاورد هسته‌ای ایران به برکت وجود رهبری صالح است.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران کشور باید از بن دندان به این حقیقت اعتقاد و باور داشته باشند که اسلامیت نظام به حضور فقیه، عادل، صالح، مدیر و مدبر است و جمهوریت نظام به حضور، مشارکت و نقش‌آفرینی مردم در عرصه مدیریت کشور معنا پیدا می‌کند که مدیران باید به این حقیقت نیز باور داشته باشند.


ابوترابی‌فرد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر این باورند که جمهوریت و اسلامیت یک حقیقت به هم گره‌خورده است، افزود: اگر مردم کنار رهبری نمی‌ایستادند، قطعا تحریم ما را به زانو در می‌آورد و جنگ به تجزیه ایران و سقوط جمهوری اسلامی ایران منتهی می‌شد.


وی ادامه داد: باید نگاه بلندمدت داشت و در نگاه بلندمدت باید با برنامه پیش رفت؛ در عرصه سیاسی، دفاعی و نظامی این گونه عمل کرده‌ایم و باید در عرصه اقتصاد نیز این‌گونه عمل کنیم.


نایب رئیس مجلس گفت: آنهایی که به فکر امروز هستند و نگاه به این مقطع دارند، اقتدار اقتصادی ملت ایران را نمی‌بینند بلکه منافع زودگذر سیاسی خود را می‌طلبند.


ابوترابی فرد افزود: اگر اقتدار اقتصادی ملت ایران را می‌خواهیم باید در یک نگاه بلندمدت با برنامه‌ریزی درست برای خلق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم. باید دولت را کوچک کرد و باید حاکمیت به وظیفه حاکمیتی خود بپردازد تا بتواند کشور را پیش ببرد.


اشتغال با استخدام دولتی هیچ‌گاه معنا پیدا نمی‌کند


وی اظهار کرد: از حدود 800 هزار میلیارد تومان بودجه سال 94 بیش از 500 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی است که در حال حاضر ما کشور را گران اداره می‌کنیم و باید هزینه‌ها را کاهش دهیم.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین اشتغال با استخدام دولتی هیچ‌گاه معنا پیدا نمی‌کند، بلکه اشتغال در سایه اقتصاد ملی، تولید و تبدیل شدن ایران به یک کارخانه بزرگ تولید کالا و خدمات معنا می‌یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته