دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسافر آستانه:

تئاتر هنری است که می‌تواند در افکار اجتماعی تأثیر بگذارد

یک کارگردان تئاتر گفت: تئاتر هنری است که می‌تواند در افکار اجتماعی تأثیر بگذارد.
کد خبر : 361095

حسین مسافرآستانه در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره مهجور ماندن تئاتر اظهار کرد: این مشکل فرهنگی وجود دارد. تئاتر بالقوه جزء‌ تأثیرگذارترین و تعیین‌کننده‌ترین هنرهایی است که می‌تواند در افکار اجتماعی تأثیر بسزایی داشته باشد و علت آنکه به مانند هنرهای دیگر در افکار عمومی جایگاه ویژه‌ای ندارد، به خصلت تئاتر برمی‌گردد و اینکه این هنر از ابزار تبلیغاتی لازم برخوردار نیست.


این کارگردان تئاتر افزود: یکی از راهکارهای اهمیت به تئاتر، جشنواره‌ها هستند؛ در این چند سال اخیر مخاطبان بیش از پیش به تئاتر توجه داشته‌اند و ما اهالی تئاتر، اصلاً نمی‌توانیم امروز را با چند سال پیش از نظر کمیّت و کیفیت مقایسه کنیم.


وی با بیان اینکه تئاتر ابزار تبلیغاتی ندارد، گفت: رسانه‌ها که هیچ تبلیغی برای تئاتر انجام نمی‌دهند. تبلیغات فیزیکی هم که در سطح شهر از طریق بیلبورد و نظایر آن بخواهد برای تئاتر صورت بگیرد، بسیار گران‌قیمت است. اصلاً وضعیت اقتصادی تئاتر به‌گونه‌ای نیست که بتواند از طریق فعالیت اقتصادی فعالیت خودش را انجام دهد. تئاتر به‌دلیل ویژگی‌‌های منحصربه‌فرد فرهنگی‌اش نیازمند حمایت همه‌جانبه از سوی همه کسانی است که امکان تبلیغاتی در اختیارشان است.


مسافر آستانه عنوان کرد: تلویزیون متأسفانه نگاهی به تئاتر ندارد. بیلبوردهای شهری که در دست شهرداری‌هاست، به‌نوعی نگاه تجاری نسبت به تبلیغ تئاتر وجود دارد که اینها همه برای تئاتر مشکل‌ساز است. با وجود این تئاتر خیلی نفوذ کرده یعنی علی‌رغم همه این محدودیت‌ها، تئاتر امروز در نسل جوان ما بسیار نفوذ کرده است. شوخی نیست که بیش از 100 سالن نمایشی در شهر تهران هر شب اجرا داشته باشند و کم‌‌و‌بیش هم از تماشاگر برخوردار باشند. تئاترهایی که از تماشاگر برخوردار نیستند، همان حداقل تبلیغات را هم ندارند، یا اینکه کاری است که تماشاگر نمی‌پسندد. تبلیغ تئاتر هنوز متأسفانه سینه به سینه است.


وی با بیان اینکه طرح پروژه‌ای را دارم، گفت: طرح و ایده را دارم و با دو نویسنده صحبت کردم که کار را به آنها بسپرم تا نگارش آن را انجام دهند. این تئاتر کاملاً ایرانی خواهد بود یعنی موضوع آن مبتلا به مسائل اجتماعی روز است و برگرفته از تاریخ ماست.


انتهای پیام/4072/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته