دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جعفری در گفتگو با آنامطرح‌کرد:

پیشنهاد اجرای تئاتر «چکامه‌هایی که غوغا می‌شوند»‌ در آلمان

کارگردان نمایش «چکامه‌هایی که غوغا می‌شوند»‌ گفت: به ما برای اجرای این تئاتر در کشور آلمان بعد از جشنواره تئاتر فجر پیشنهاد شده است.
کد خبر : 361074
تئاتر-قشم6-2.jpg

کمیل جعفری در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در مورد نمایش «چکامه‌هایی که غوغا می‌شوند»‌ که در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت، اظهار کرد: تئاتر درباره آغاز جنگ تحمیلی و سقوط خرمشهر است. این تئاتر انتزاعی درباره دو طایفه‌ای است که مخالف ازدواج یک دختر و پسر هستند که به هم علاقه دارند.


کارگردان نمایش «چکامه‌هایی که غوغا می‌شوند»‌ درباره اختصاص سالن برای این نمایش گفت: سالنی که برگزارکنندگان جشنواره برای ما در نظر گرفتند خوب بود؛ زحمتشان را کشیدند. واقعاً خیلی به ما محبت و کمک کردند؛ هر چیزی لازم داشتیم به ما نه نمی‌گفتند. برای ما که از قشم  به تهران آمده‌ایم، این حجم از مهمان‌نوازی خیلی جالب بود.


وی با بیان اینکه این تئاتر توانسته معضلات اجتماعی را منعکس کند، افزود: جنگ چیز خوبی نیست  و ما بدی جنگ را به نمایش درآوردیم. ما آدم‌ها همیشه در حال جنگیم ولی شکلش فرق می‌کند. گاهی با کشتن، گاهی جنگ اقتصادی و گاهی تحریم است.


جعفری با بیان اینکه پیشنهاداتی برای اجرای تئاتر در خارج از کشور شده است، گفت: از کشور آلمان درخواست کردند که این تئاتر را بعد از جشنواره تئاتر فجر در آنجا اجرا کنیم.


وی در مورد موسیقی این تئاتر گفت: از موسیقی محلی قشم استفاده کردیم که یک تجربه جالب بود.


انتهای پیام/4046/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته