دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1397 - 14:01
بخشی:

پروژه ۶۳۰ میلیاردی اصلاح نژاد دام پشتکوه چهاردانگه اجرایی می‌شود

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌‌گذاری استانداری مازندران گفت: فاز یک پروژه اصلاح نژاد دام پشتکوه چهاردانگه تا خرداد 98 به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر : 360963
NewsImage57627427555.jpg

به‌ گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری مازندران، سید‌رحیم بخشی اظهار کرد: در تداوم راهبرد تدبیر اقتصادی استاندار مازندران در قالب برنامه ۱۰۰ روزه، پروژه احداث مرکز اصلاح نژاد دام با ظرفیت ۱۵ هزار رأس گوسفند در منطقه پشتکوه چهاردانگه شهرستان ساری با جدیت در حال پیگیری است و فاز یک این پروژه در ۱۵ هکتار با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال تا پایان خرداد ماه ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید. ‎


سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران با بیان اهمیت و ضرورت اصلاح نژاد دام و استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین برای افزایش بازدهی تولیدات دامی، عنوان کرد: در تداوم راهبرد تدبیر اقتصادی مقام عالی دولت در استان در قالب برنامه ۱۰۰ روزه، پروژه احداث مرکز اصلاح نژاد دام با ظرفیت ۱۵هزار رأس گوسفند توسط شرکت سپیدان - کوثر در منطقه محروم پشتکوه چهاردانگه شهرستان ساری با جدیت در حال پیگیری است.


بخشی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، مجوزهای لازم از جمله آب منطقه‌ای برای این منظور صادر شده و به‌مدت ۱۵ روز موافقت اصولی فاز نخست این پروژه با ظرفیت ۷۵۰۰ رأس از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی صادر شد. 


وی با بیان این که فاز یک این پروژه در ۱۵ هکتار با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال تا پایان خرداد ماه ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: مقرر شد به‌مدت ۱۵ روز موافقت اصولی فاز دوم بدون اخذ استعلام بر اساس استعلامات پیشین تا سقف ۱۵‌هزار رأس صادر و واگذاری زمین تا سقف ۴۰ هکتار با پیگیری جهاد‌کشاورزی استان و دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری انجام شود.


بخشی با اشاره به این که دام‌های مورد نیاز این مرکز همگی پیش‌خرید شده است، از تلاش ها و همراهی‌های جهاد کشاورزی و تشکل‌های این بخش تشکر کرد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: مازندران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته