دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 15:55
در دیدار دانشگاهیان

فرماندار کاشمر: توجه به تحصیلات تکمیلی یک ضرورت است/ آماده همکاری با دانشگاه آزاد هستیم

فرماندار کاشمر با بیان اینکه به سهم خود آماده همکاری با دانشگاه‌‏ها هستیم،‌ گفت: فرمانداری خانه دانشگاهیان است. چنانچه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر طرح و برنامه‌‏ای داشته باشد، آماده بررسی و تعامل هستیم.
کد خبر : 36095

به گزارش خبرنگار آنا، مهدی فروزان به مناسبت هفته دولت و در دیدار رئیس و هیات رئیسه واحد کاشمر اظهار کرد: دولت تدبیر و امید مراکز آموزش عالی را به نحو ویژه‌‏ای مد نظر دارد و خواهان تعامل روزافزون با آنها است. ما نیز در فرمانداری پذیرای دانشگاهیان هستیم و در تلاشیم تا دغدغه‌‏های آنان را پیگیری و رفع کنیم، خدمت به دانشگاه خدمت به ایران اسلامی است.








فروزان: با تدبیر دولت شاهد رویش امید در کشور و بسط و گسترش آرامش هستیم. برای حفظ این فضا نیازمند همراهی دانشگاهیان هستیم. در راستای عمران و آبادانی و بالندگی کشور باید شاهد تعامل بیش از پیش دانشگاه و دولت باشیم.

فروزان با انتقاد از برخی هجمه‌‏ها به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور اظهار کرد: این دانشگاه از دستاوردهای مهم و ماندگار انقلاب اسلامی محسوب می‏‌شود. در مخیله هیچکس نمی‏‌گنجد که روزی این دانشگاه فعالیت نداشته باشد. واقعیت آن است که روزبه‌روز شاهد ارتقای کمی و کیفی این دانشگاه در سطح کشور و کاشمر هستیم.


وی با قدردانی از تعامل واحد کاشمر با مسئولان دانشگاه افزود: خوشحالم که اخبار خوبی درباره گسترش رشته‌‏های این واحد شنیدم. توجه به تحصیلات تکمیلی یک ضرورت است، توجه به بحث افزایش رشته‌‏ها باعث اعتلای نام شهرستان و خدمت به ایران اسلامی است.


فروزان با تبریک دهه کرامت به تبیین خدمات دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: در دو سال گذشته شاهد تحقق تعدادی از شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی بودیم. رئیس جمهوری در بحث مذاکرات هسته‌‏ای درخشش خوبی داشت. به‌یقین در مدت باقی‏مانده عمر این دولت شاهد تحقق همه شعارهای مورد نظر وی خواهیم بود. مردم با انتخاب وی ثابت کرد که از افراط و تفریط خسته شده و تعلق خاطر خاصی به اعتدال دارند.


نماینده عالی دولت در شهرستان کاشمر با بزرگداشت یاد و خاطر شهید رجایی و شهید باهنر خاطرنشان کرد: با تدبیر دولت شاهد رویش امید در کشور و بسط و گسترش آرامش هستیم. برای حفظ این فضا نیازمند همراهی دانشگاهیان هستیم. در راستای عمران و آبادانی و بالندگی کشور باید شاهد تعامل بیش از پیش دانشگاه و دولت باشیم.








جعفری:‌ با همراهی نماینده مجلس توانستیم بحث راه‌‏اندازی شش رشته مقطع ارشد مشتمل بر مهندسی عمران – سازه، مکاترونیک، حقوق خصوصی، زیست شناسی علوم گیاهی گرایش سیستماتیک اکو، روانشناسی عمومی و زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات کودک و نوجوان را نهایی و مجوزهای مربوطه را کنیم. از مهرماه سال جاری در این شش رشته شاهد پذیرش دانشجو خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر نیز در این دیدار با نکوداشت آرمان‏‌های شهیدان رجائی و باهنر گفت: دولت تدبیر و امید در راستای منویات مقام معظم رهبری گام‏های در خور تحسینی برای اعتلای ایران اسلامی برداشته است. به نمایندگی از طرف خود و اعضای هیات رئیسه، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان واحد کاشمر هفته دولت را به جنابعالی و سایر همکاران و فعالان دولتی شهرستان تبریک عرض می‌‏کنم و آماده همکاری با شما و سایر نهادها هستیم.


دکتر محمد جعفری با تاکید بر این مهم که در دانشگاه به نشر علم و ادای زکات علم مشغول هستیم، اظهار کرد: درصدد گسترش رشته‌های واحد کاشمر در مقاطع عالی هستیم. با همراهی نماینده مجلس توانستیم بحث راه‌‏اندازی شش رشته مقطع ارشد مشتمل بر مهندسی عمران – سازه، مکاترونیک، حقوق خصوصی، زیست شناسی علوم گیاهی گرایش سیستماتیک اکو، روانشناسی عمومی و زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات کودک و نوجوان را نهایی و مجوزهای مربوطه را کنیم. از مهر سال جاری در این شش رشته شاهد پذیرش دانشجو خواهیم بود.


وی با توجه به این مهم که اکنون این واحد دانشگاهی دارای یک رشته در مقطع دکترا و 12 رشته - گرایش در مقطع کارشناسی ارشد است، اظهار کرد: بحث راه‌اندازی دکترای علوم دامی در شرف به نتیجه رسیدن است. موضوع مقطع کارشناسی ارشد دو رشته معماری و روانشناسی سلامت نیز نهایی شده است که امیدواریم همزمان با اعلام تکمیل ظرفیت شاهد پذیرش دانشجو در این رشته‌ها باشیم. موضوع گسترش رشته‏‌ها در حداقل 35 رشته جدید مورد نظر ماست.


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با بیان این مهم که بیش از 90 درصد منابع درآمدی این دانشگاه از محل شهریه تامین می‏‌شود، افزود: در صدد تامین درآمد از سایر منابع نظیر، ایجاد شرکت‌‏های دانش‌بنیان هستیم. اکنون 4 موضوع برای ایجاد شرکت در دستور کار است که یک مورد آن به مراحل نهایی نزدیک شده است. همزمان با این مسئله در تفاهم‏نامه با مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان، مزرعه این واحد به کشت ذرت اختصاص یافته است. بحث کشت گندم و تکثیر قلمه‌‏های تاک و انار نیز در این مزرعه و تاکستان دانشگاه در دست پیگیری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته