دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1397 - 16:11
شمس‌الدینی:

سازمان بسیج اساتید باید برای پیشبرد اهداف نظام گام بردارد

معاون سرمایه انسانی سازمان بسیج اساتید کشور گفت:‌ سازمان بسیج اساتید باید با تولید فکر و اندیشه در حوزه‌های مختلف در پیشبرد اهداف نظام اسلامی گام بردارد.
کد خبر : 360631
IMG_6140.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس،  علی شمس‌الدینی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی استادان بسیجی و نخبه استان‌های سراسر کشور که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد با بیان فرمایشات و بیانیه اخیر مقام معظم رهبری، ترسیم چشم‌انداز حرکت سازمان‌یافته بسیج را روشن و شفاف دانست و گفت: بیشترین بار مسئولیت در این حرکت خطیر به عهده دانشگاهیان به خصوص استادان دانشگاه است.


وی با یادآوری ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها و لزوم توجه به نیروهای کارآمد استادان، آمایش این نیروها و شناسایی نیروهای متخصص در هر حوزه  را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج اساتید کشور دانست و تصریح کرد: این مهم به زودی در کشور انجام و فعالیت تخصصی آن آغاز می‌شود.


معاون سرمایه انسانی سازمان بسیج اساتید کشور با تأکید بر این که جایگاه همه ما در جمهوری اسلامی متعلق به بیت‌المال بوده افزود: لازم است به عنوان خادمان و امانت‌داران این عرصه، از هیچ کوششی برای اعتلای انقلاب اسلامی کوتاهی نکنیم و این سمت‌ها و پست‌ها را امانتی بدانیم که باید در آن به وظیفه اصلی و انقلابی خود عمل کنیم.


شمس‌الدینی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید سازمانی تشکیلاتی بوده و نیاز است تا با برنامه‌ریزی دقیق، استراتژی و تعریف‌شده گام برداریم،  تصریح کرد: ارائه راهکارهای کارآمد، وقایع‌نگاری، برنامه‌ریزی، روزنامه‌گاری و داشتن استراتژی در کنار هدف، از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه  معاونت سرمایه‌های انسانی است.


وی افزود: باید برای پیشبرد و توسعه همه امور سازمان بسیج اساتید براساس نظم و انسجام خاص خود  به شکل منسجم و تشکیلاتی عمل کرد و از انجام کار هیئتی و پراکنده در آن به شدت پرهیز کرد.



معاون سرمایه انسانی سازمان بسیج اساتید کشور با ترسیم و بازبینی فضای سیاسی کشور گفت: سازمان بسیج اساتید در این شرایط حساس نمی‌تواند نظاره‌گر حوادث ، مشکلات و کاستی‌ها و رنج مردم سخت کوش و انقلابی باشد و لازم است تا با تولید فکر و اندیشه در حوزه‌های مختلف و تشکیل اندیشکده‌های متعدد، در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و آرامش مردم گام بردارد.


رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان هرمزگان نیز با یادآور شدن ظرفیت‌های موجود در این استان گفت: هرمزگان با داشتن موقعیت استراتژیک و سوق‌الجیشی مهم  به عنوان پایتخت اقتصادی کشور می‌تواند نقش مهمی در توسعه و پیشبرد  اهداف نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.



احسان کامرانی وجود دو بندر بزرگ و آزاد  شهیدرجایی و باهنر را در کنار مناطق آزاد قشم و کیش و صنایع عظیم نفت و گاز، فولاد، آلومینیوم ، شیلات و کشاورزی  را از قابلیت‌های بی‌نظیر این منطقه دانست  و افزود: ورود فکری و علمی  استادان بسیجی به توسعه و رشد این منطقه می‌تواند در این برهه زمانی  بسیار مفید و مهم باشد.


وی ترسیم مسیر حرکت توسعه کشور را  در بیانات اخیر مقام معظم رهبری،  فصل‌الخطاب حرکت بسیج اساتید دانست و اظهار کرد: ادامه این راه ترسیم شده همانگونه که تاکنون ما را به قلعه‌های افتخار رسانیده است از این پس نیز شکوفایی و بالندگی همه بخش‌ها را در کشور رقم خواهد زد.


به گزارش آنا؛ در این نشست نمایندگان بسیج اساتید استان‌ها نیز با اعلام نظر و اظهارات خود به ارائه برخی مشکلات و ارائه راهکارهای مختلف پرداختند  و مقرر شد تا با جمع‌آوری این اطلاعات و شناسایی نخبگان علمی و متخصصان حوزه‌های مختلف در مبحث آمایش نیروی انسانی؛ گام‌های بزرگی در این راستا به کمک دانشگاه های سراسر کشور برداشته شود.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته