دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1397 - 13:20
جعفری مطرح کرد:

تکذیب ادعای آلوده بودن ماهی قزل‌آلا در استان زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ادعای آلوده بودن ماهی‌های قزل‌آلا در استان زنجان کذب بوده و این نوع ماهی خود به آلودگی‌ها حساس است.
کد خبر : 360580
25.jpg

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در زنجان بر لزوم مدیریت مصرف سموم در آبزی پروری تأکید کرد و اظهار کرد: مصرف انواع آنتی‌بیوتیک‌ها در پرورش ماهی در حداقل است و فعالان این صنعت به این قبیل مسائل اشرافیت کامل دارند.


وی افزود:‌ در صورت مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها در پرورش قزل آلا شاهد از بین رفتن ماهی خواهیم بود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ادعای آلوده بودن ماهی‌های قزل‌آلا در استان زنجان کذب بوده و این نوع ماهی خود به آلودگی‌ها حساس است.


جعفری اطلاع‌رسانی درباره خواص ماهی و فرهنگسازی در این باره را مهم دانست و تصریح کرد: آبزی‌پروری یکی از صنایع درآمدزا در استان بوده؛ اما متأسفانه مصرف ماهی در این استان پایین است.


وی با تأکید بر اینکه درباره مصرف میزان کود در محصولات گیاهی و باغی نگرانی در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در مقوله سلامت عموم شهروندان هم استانی‌ها ورود پیدا کرده و در صورت اعلام گزارش مسأله را با دید کارشناسی بررسی می‌کنیم.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان درباره دلایل ناامنی محصولات کشاورزی در استان بیان کرد: متأسفانه خشکسالی، توزیع نامناسب مواد غذایی و نیز ناسالم بودن آن مواردی است که در برخی موارد به ناامن بودن مواد غذایی به عنوان نیاز روزمره عموم مردم دامن می‌زند.


جعفری حساسیت‌های مردم درباره مواد غذایی را یادآور شد و تصریح کرد: به همان میزان که مردم در خریدها حساسیت به خرج می‌دهند، جهاد کشاورزی استان نیز حساسیت های خاص خودش را دارد.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته