دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 13:49
در گفت‌وگو با آنا

سرپرست فدراسیون دوومیدانی: حدادی به دوران اوجش برمی‌گردد/ یکی از سهمیه‌های المپیکی مشکوک به دوپینگ است

سیدحسن طباطبایی گفت: عده ای منتظر شکست احسان حدادی بودند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.
کد خبر : 36052

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره عملکرد دوومیدانی کاران کشورمان در مسابقات جهانی اظهار داشت: «دوندگان ما در بخش سرعت عملکرد خیلی خوبی داشتند. برای اولین بار شاهد حضور یکی از دونده های کشورمان در نیمه نهایی دو 100 متر بودیم. در این بخش غول های سرعت جهان حضور داشتند اما تفتیان با یک رکورد خوبی توانست نتیجه خارق‌العاده‌ای را برای کشورمان کسب کند. این نتیجه نشان داد که می توانیم در بخش سرعت حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.»


وی در ادامه افزود: «با درخشش دوومیدانی‌کاران کشورمان در بخش سرعت نظریه کسانی که عنوان می کردند ما در بخش سرعت نمی توانیم موفق باشیم به طور کامل رد شد. البته باید به استعدادیابی توجه ویژه ای شود تا بتوانیم در آینده به گرفتن مدال هم فکر کنیم.»


طباطبایی با اشاره به اینکه احسان حدادی یکی از بزرگترین ورزشکاران ایران محسوب می شود تصریح کرد: «هر ورزشکاری دوران افتی دارد. وی برای مسابقات جهانی آمادگی کافی نداشت. هر چند پیش از آغاز این مسابقات تلاش های زیادی از جانب فدراسیون و خودش صورت گرفت اما آنچه بیشتر از همه در ناکامی حدادی تاثیر داشت آماده نبودن وی به لحاظ روحی و روانی بود اما با توجه به روحیه جنگندگی که حدادی دارد اطمینان دارم به دوران اوج خود باز می گردد.»


وی درباره انتقادات صورت گرفته نسبت به عملکرد حدادی در مسابقات جهانی یادآور شد: «عده ای منتظر شکست حدادی بودند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند. این افراد با نتیجه نگرفتن حدادی عقده گشایی کردند. متاسفانه این مسائل در شأن ورزش ایران نیست. اینکه می گویند حدادی برای انتخاب مربی اش خودمختار شده است را قبول ندارم. سطح فنی حدادی به قدری بالا است که وی نمی تواند با هر مربی ای کار کند.»


سرپرست فدراسیون دوومیدانی، زمان برگزار انتخابات فدراسیون دوومیدانی را یکشنبه هفته آینده اعلام کرد و افزود: «امیدوارم هر کسی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب می شود بتواند در جهت اعتلای این رشته گام بردارد. ضمن اینکه من در این انتخابات کاندید نخواهم شد. اگر به عنوان سرپرست در فدراسیون دوومیدانی حضور پیدا کردم به دلیل صلاحدید وزارت ورزش بود. امیدوارم توانسته باشم عملکرد خوبی در این فدراسیون داشته باشم.»


طباطبایی درباره تعداد سهمیه های کسب شده المپیک ریو توسط دوومیدانی کاران کشورمان اظهار داشت:«تا الان 4 سهیمه المپیک توسط تفتیان، قاسمی، رجبی و همچنین ابارقی به دست آمده است. البته یکی از این سهمیه ها مشکوک به دوپینگ است. تا زمانی که شورای صدور رای برای این د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار تشکیل نشود نمی شود اسم او را اعلام کرد. البته این نمونه گیری توسط خودمان انجام شد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: طباطبایی مصاحبه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته