دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1397 - 04:45

روایت صاحبی از جاسوسی سازمان منافقین قبل از انقلاب برای ساواک

محمدجواد صاحبی، از مبارزان قبل از انقلاب اسلامی که شامگاه امروز دار فانی را وداع گفت، خاطره‌ای جالب از جاسوسی منافقین برای ساواک نقل کرده است.
کد خبر : 360509
64a7852e79d183959ab4258aa853318e_962.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدجواد صاحبی، از مبارزان قبل از انقلاب اسلامی، شامگاه سه شنبه 23 بهمن 1397 دار فانی را وداع گفت.


دبیری شورای دین‌پژوهان کشور، تأسیس نشریه کیهان اندیشه، تدریس در دانشگاه تربیت معلم تهران و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، بخشی از سوابق و فعالیت‌های فرهنگی و علمی محمدجواد صاحبی بود.


وی در بخشی از خاطرات خود که با عنوان «در کشاکش سیاست و فرهنگ» توسط مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، ضمن روایت خاطرات سال‌های پایانی دهه 40 می‌گوید: ما كم‌كم فعاليت‌هايمان را به‌صورت جلسات هفتگی، هم در روستای خودمان و هم در شهر شكل داديم و كتابخانه‌ای در حسينيه‌ روستا ايجاد كرديم. در سطح شهر هم آهسته‌ آهسته نيروهايی انقلابی را جذب كرديم.
وی در ادامه گفته است: بعداً متوجه شديم كه اعضا و هواداران مجاهدين خلق(منافقین) در جلسات ما رخنه كرده‌اند. در ابتدای يكی از جلسات، جوانی ريزنقش و رنجور اعتراض کرد که برگزاری اين‌گونه مجالس و محافل و آموزش‌های دينی دردی را دوا نمی‌كند، بلكه بايد به‌صورت ريشه‌ای كار را شروع كنيم كه آن‌ هم نياز به ايثار و گذشت دارد. من فهميدم هدفش تبليغ گرايش‌های سازمان مجاهدين خلق است، لذا در پاسخ او مطالبی را گفتم.


بعد از آن درباره‌ اين شخص تحقيق كردم و متوجه شدم كه او علی اشرفی است که مدت يک‌سال هم در زندان بوده ‌است. چون در سن نوجوانی به زندان افتاده ‌بود، ساواک روی افكارش تأثير گذاشته‌ بود. اتفاقاً بعد از آن جلسه ساواک يكی از اعضا به نام نعمت‌الله جمعه را که هم‌درس ما بود. دستگير كرد و او پس از آزادی گفت كه به احتمال فراوان يكی از حاضرين در جلسه اخباری را به بيرون منتقل می‌كند، زيرا ساواک از جزئيات اين جلسه باخبر بوده ‌است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته