دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 13:30

وزیر نیرو: صنعت برق با عقب ماندگی سرمایه‌گذاری مواجه است

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته صنعت برق با عقب‌ماندگی سرمایه‌گذاری مواجه بوده است، گفت: با افتتاح پست 400/63 کیوولتی فیروزکوه زمینه تامین برق دو شهرک صنعتی فیروزکوه و صنایع متقاضی برای استقرار در این شهرستان فراهم می‌شود.
کد خبر : 36043

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، حمید چیت چیان در مراسم افتتاح و بهره برداری از پست 400/63 کیلوولتی فیروزکوه با تاکید بر اینکه این پست از مهم‌ترین تاسیسات انتقال برق کشور است، افزود: شهرستان فیروزکوه محل اتصال 3 استان مازندران، سمنان و تهران است و از این رو افتتاح این پست نقش مهمی در انتقال برق منطقه دارد.


وی تصریح کرد: برق‌رسانی به فیروزکوه با خط انتقال بسیار قدیمی انجام می‌شد و تمام نیازهای جدید از همان یک خط انشعاب گرفته شده بود که این امر شبکه انتقال منطقه را تضعیف می‌کرد.


به گفته وزیر نیرو، پست 400/63 کیلوولتی فیروزکوه با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد تومان اجرایی و علاوه بر آن 69 پروژه دیگر نیز با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد تومان افتتاح شد.


وی خاطرنشان کرد: با آمدن پست 400/63 کیلوولتی تامین مطمئن برق و تنظیم ولتاژ این منطقه عملیاتی شد و از این پس صنایع متقاضی برای سرمایه‌گذاری در فیروزکوه می‌توانند از خدمات برق‌رسانی بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب