دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1397 - 13:52
ثوری در گفتگو با آنا:

لباس بوکس بانوان مانند ووشوکاران است/ جواب‌دادن پیگیری‌های ایران

رئیس فدراسیون بوکس گفت: لباس بوکس بانوان دقیقاً شبیه لباس بانوان ووشوکار و کاملاً پوشیده و بدون ایراد است.
کد خبر : 360366

حسین ثوری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره خبر اتحادیه جهانی بوکس مبنی بر آغاز فعالیت بوکس بانوان با پوشش اسلامی گفت: از شنیدن این خبر خیلی خوشحال هستم. برای حضور بانوان در بوکس با پوشش اسلامی ما و چند کشور اسلامی رایزنی‌ها زیادی انجام دادیم و خدا را شکر می‌کنم که بالاخره به ثمر نشست و بانوان با پوشش اسلامی می‌توانند در این عرصه به میدان بروند. 


وی ادامه داد: ما با رئیس فدراسیون جهانی بوکس در اندونزی دیدار داشتیم و در این خصوص صحبت کردیم. همچنین در اجلاس جهانی بوکس که در کشور مسکو برگزار شد چند نمونه از فیلم بانوان ایرانی را که با حجاب اسلامی مشغول فعالیت در این رشته بودند به آنها نشان دادیم. با توجه به اینکه در رشته بوکس شعار برابری جنسیتی مطرح است، خوشبختانه فدراسیون جهانی بوکس هم مجوز فعالیت بوکس بانوان را با پوشش کاملاً اسلامی و طبق موازین شرع صادر کرد. 


رئیس فدراسیون بوکس گفت: پیگیری‌ها برای فعالیت بانوان با پوشش اسلامی از ایران آغاز شد. ما در جلساتی که با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون بوکس داشتیم بارها به آنها گفتیم بانوان ما باید طبق موازین شرعی و اسلامی در این رشته مشغول به کار شوند. لباسی هم برای آنها طراحی کردیم که کاملاً پوشیده و بدون ایراد است. لباس بوکس بانوان دقیقاً شبیه لباس بانوان ووشوکار است. در ووشو حرکات پا دارند اما در بوکس از حرکات پا استفاده نمی‌شود.


ثوری در پاسخ به این سؤال که از چه زمانی فعالیت بوکس بانوان در ایران آغاز می‌شود، عنوان کرد: فعلاً اتحادیه جهانی بوکس  مجوز فعالیت بانوان با حجاب کامل را داده است و ما هم باید مجوزهای لازم را از نهادهای مربوط و وزارت ورزش و جوانان برای آغاز این فعالیت بگیریم. فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که به این موضوع جدی‌تر نگاه کنیم. در این چند سال اخیر بانوان ما در رشته‌های مختلف ورزشی با حجاب کامل به میدان رفتند و موفقیت‌های خوبی هم به دست آوردند. با توجه به شباهتی که  بوکس با ووشو دارد، ما هم لباسی مانند ووشوکاران برای بانوان طراحی کردیم. ووشوکاران ما بدون مشکل در مسابقات جهانی و آسیایی به میدان می‌روند. 


رئیس فدراسیون بوکس در ادامه به تورنمنت چابهار اشاره کرد و گفت: نخستین مرحله بین‌المللی تورنمنت جام مکران به میزبانی ایران در چابهار از روز سوم اسفند آغاز می‌شود. تاکنون هفت کشور از جمله هندوستان، فیلیپین، قزاقستان، عراق، سوریه، مجارستان، ترکمنستان برای حضور در این رقابت‌ اعلام آمادگی کردند. قرار است سه تیم هم از ایران در این مسابقه شرکت کند که در مجموع 10 تیم هستند. به طور حتم برگزاری یک تورنمنت بین‌المللی در ایران اعتبار خاصی به بوکس می‌بخشد. غیر از این هفت کشور که برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند کشور سنگاپور هم به ما درخواست داد تا در این مسابقات شرکت کند اما با توجه به اینکه ما با هتل‌های چابهار قرارداد بسته بودیم، به همین خاطر درخواست آنها را نپذیرفتیم. 


وی در پایان به پناهندگی  مبین کهرازه به کشور اتریش گفت: کهرازه از ملی‌پوشان تیم ملی بوکس است. ما در حال رایزنی و مذاکره با او هستیم که او را به ایران برگردانیم. من از شنیدن این خبر خیلی متأسف شدم و خانواده او هم ناراحت هستند. امیدواریم بتوانیم او را برگردانیم. 


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته