دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1397 - 14:25
مونسان:

راه‌ بازآفرینی شهری تبدیل ساختمان‌های تاریخی به واحد گردشگری است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از بهترین راه‌های بازآفرینی شهری تبدیل ساختمان‌های تاریخی شهر به مجموعه‌های گردشگری است.
کد خبر : 360364
_HTN8573 copy.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، علی اصغر مونسان به همراه شهردار تهران، معاون صنایع‌دستی کشور و تعدادی از مدیران سازمان میراث فرهنگی  در حاشیه افتتاحیه هتل بوتیک از بخش‌های مختلف آن بازدید به عمل آورد.


علی اصغرمونسان در این مراسم با اشاره به اینکه مناطق ۱۱ و ۱۲ فرصت مناسبی برای پیشبرد بازآفرینی شهری هستند، افزود: با اجرای پروژه‌هایی همچون احداث بوتیک هتل می‌توان موضوع گردشگری شب تهران را نیز در مناطق ۱۱ و ۱۲ دنبال کرد.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: خوشحالم که یک پروژه متفاوت یعنی بوتیک هتل امروز در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده که در آن مؤلفه‌هایی از هنر زیبای معماری به نمایش گذاشته‌شده است.


مونسان تصریح کرد: قطعاً یکی از بهترین راه‌های بازآفرینی شهری می‌تواند تبدیل ساختمان‌های تاریخی به چنین مجموعه‌هایی باشد لذا این بوتیک هتل به‌عنوان یک الگوی خوب قلمداد می‌شود.


معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: می‌توانیم با اجرای این پروژه‌ها زندگی را در بافت‌های مختلف شهری جاری کنیم. امروز در مناطق ۱۱ و ۱۲ تهران می‌توان چنین پروژه‌هایی را برای حفظ بافت‌های ارزشمند تاریخی اجرایی کرد و علاوه بر آن موضوع گردشگری شب تهران را نیز زنده کرده و فراتر از این‌ها بازآفرینی شهری را به‌پیش برد.


وی افزود: به‌جای تخریب بناهای تاریخی می‌توانیم از چنین پروژه‌هایی حمایت کنیم تا مردم جلو بیایند و فضای کسب‌وکار ایجاد شود. رویکردی که امروز در این خصوص در شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی وجود دارد، مشترک است و این فرصت را ایجاد کرده تا برای بافت‌های تاریخی اقدامات خوبی انجام شود. در آینده نیز شاهد اتفاقات مشابه احداث این هتل خواهیم بود.


مونسان در خصوص بهره‌گیری از صنایع‌دستی در طراحی این هتل گفت: در این هتل صنایع‌دستی مورد استفاده قرارگرفته و همین موضوع می‌تواند به‌عنوان الگویی برای بهره‌گیری از صنایع‌دستی در طراحی پروژه‌های دیگر استفاده کرد.


هتل بوتیک حنا دارای هشت اتاق، رستوران، کافه و یک فضای پاپ آپ به منظور نمایش آثار هنری است.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته