دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 13:07

چهارمین جشنواره تسنیم در بخش هنر و ابتکارات جامعه‌محور آغاز به کار کرد

با هدف ارتقای مشارکت اجتماعی زنان که به منظور بهبود کیفیت زندگی خانواده‌ها در شهر تهران برنامه‌ریزی شده است، چهارمین جشنواره تسنیم منطقه 11 در بخش هنر و ابتکارات جامعه محور آغاز به کار کرد.
کد خبر : 36035

به گزارش گروه اجتماعی آنا، آیین آغاز به کار چهارمین جشنواره تسنیم منطقه‌ای طی مراسمی با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 و دیگر مسئولان برگزار و دو بخش اصلی آن شامل ابتکارات جامعه محور و خلاقیت‌های فرهنگی هنری تشریح شد.


سید عباس طباطبایی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 با مقایسه بهره‌وری فعالیت‌های فرهنگی در ایران و سایر کشورها به تبیین اهمیت نقش زنان و مشارکت اجتماعی آنان در ارتقای کیفیت زندگی خانواده پرداخت و گفت: جشنواره تسنیم از مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی است که مخاطبان اصلی آن زنان و دختران هستند.
او همچنین با تشریح محورها، موضوعات و اهداف جشنواره در سطح محلات 17 گانه منطقه 11 به عملکرد موفق این جشنواره در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: در چهارمین جشنواره تسنیم درصدد هستیم تا در سطح محله‌ها روحیه مشارکت اجتماعی بانوان را با هدف ارتقای کیفیت زندگی افزایش دهیم.


طباطبایی تصریح کرد: از جمله رویکردهای جشنواره تسنیم در سال جاری پایدارسازی گروه‌هایی است که از سال‌های قبل شکل گرفته و هم چنان فعال هستند. همچنین ایجاد ارتباط با سمن‌ها و گروه‌های محلی و استفاده از ظرفیت‌های آنان برای ارائه راهکارهای جدید برای ارتقای کیفیت زندگی بانوان و تعریف و اجرای پروژه‌های کوچک محلی در این راستا در دستور کار قرار گرفته است.


معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 تصریح کرد : با ایجاد خانه‌های «خانواده و سبک زندگی» و پیگیری مسئولان و دبیران کانون‌های سه‌گانه این خانه، زمینه بروز ابتکارات و خلاقیت‌های جامعه محلی فراهم شده است.


به گفته طباطبایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نحوه جلب مشارکت داوطلبانه و اعتماد جامعه محلی و آموزش فرایند تسهیل‌گری عاملی مهم برای ارتباط‌پذیری و ایجاد حس تعلق محلی در بین ساکنان محلات برای تحول و ارتقاء استانداردهای زندگی مطلوب محسوب می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته