دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به‌مناسبت 59 سالگی کولینا؛

داوری که 6 بار پیاپی بهترین داور فوتبال جهان شد

پیر لوییجی کولینا داور مشهور ایتالیایی امروز 59 ساله شد.
کد خبر : 360270
ttrnclln.png

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، روز 13 فوریه سالروز تولد یکی از مشهورترین داورهای تاریخ فوتبال است. پیر لوییجی کولینا در سال 1960 به‌دنیا آمد و تنها 17 سال داشت که داوری فوتبال را آغاز کرد.


وی درباره آغاز کارش می‌گوید: «وقتی کار داوری را شروع کردم هفده سال داشتم. اولین قضاوت خود را به یاد می‌آورم. از سطوح پایین شروع شد. بعد قضاوت‌های حرفه‌ای در سری آ ایتالیا و متعاقب آن قضاوت‌های بین‌المللی. معمولاً برای رسیدن به اهداف خود در آینده برنامه‌ریزی می‌کنم اما هیچ‌یک از این وقایع مطابق برنامه‌ریزی‌های من نبوده است. ترجیح می‌دهم برنامه‌ریزی های طولانی مدت نداشته باشم، چرا که تحولات در زمان خود برای من جالب و دوست‌داشتنی هستند، مثل تغییرات ناگهانی و چالش‌های جدیدی که زندگی پیش پای انسان می گذارد، چالش‌هایی که گاهی قابل پیش‌بینی نیستند. بنابراین، چون در قبال برنامه‌ریزی خود احساس مسوولیت می کنم، بر این عقیده‌ام که برنامه‌ریزی طولانی‌مدت بدون شک دستخوش این تغییر و تحول خواهد بود و موجب خواهد شد هرگز نتوانم برنامه‌ریزی مورد نظر را در مسیر هدف پیش ببرم و به تعهد خود عمل کنم. علاقه چندانی به طالع‌بینی ندارم اما فکر می‌کنم این خصوصیات در تمامی افرادی که متولد یازدهمین برج فلکی هستند، مشترک است.»


کولینا هم‌زمان با داوری در رشته اقتصاد به‌تحصیل پرداخت و در سال 1984 در این رشته از دانشگاه بولونیا فارغ‌التحصیل شد. وی در اواخر همین دهه بود که به‌دلیل بیماری تمام موهایش را از دست داد. در همان حال درخشش در قضاوت را ادامه داد و از 1998 تا 2003 موفق شد 6 سال پیاپی عنوان بهترین داور سال فوتبال جهان را به‌خود اختصاص دهد. وی علاوه بر این افتخارات، هفت بار بهترین داور سری آ شد.


در کارنامه کولینا می‌توان قضاوت در فینال المپیک 1996، فینال لیگ قهرمانان اروپا 1999 و فینال جام جهانی 2002 بین تیم‌های برزیل و آلمان را اشاره کرد.


انتهای پیام/4051/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته