دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1393 - 14:55

دانشجویان نخبه واحد ایوان غرب ربات مسیریاب ساختند + تصویر

نخستین ربات مسیر یاب در راستای ارتقای دانش فنی دانشجویان گروه برق با همکاری دانشجویان گروه رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان ساخته شد.
کد خبر : 3602

مدیر گروه الکتروتکنیک واحد ایوان در این باره به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: با توجه به کمبود دروس کاربردی در برنامه دانشجویان گروه برق، مسئولان سعی در تدوین و ارائه دروس کاربردی و عملی در دانشگاه را داشتند و در همین راستا گروه رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان غرب تأسیس شد.


محمد مرادی بیان کرد: هدف اصلی گروه رباتیک، آموزش طراحی ربات بوده و این در حالی است که بسیاری از مراکز آموزشگاهی رباتیک فقط مونتاژ کاری را به فراگیران می آموزند.


وی ادامه داد: در برنامه های ارائه شده گروه رباتیک، هر کدام از فراگیران در طول فراگیری طراحی و ساخت ربات با انواع نرم افزارهای مهندسی، قطعات سخت افزاری و نکات علمی و کاربردی آشنا می شوند.


مرادی هدف از ساخت ربات را بهبود، اصلاح و تقویت ربات های مسیریاب طراحی شده برای رسیدن به مسابقات معتبر رباتیک ذکر کرد و با توجه به نحوه ساخت ربات مسیریاب به آنا گفت: ربات طراحی شده با استفاده از میکروکنترل های AVR برنامه ریزی شده است و دانشجویان سعی دارند با اصلاح آرایش سنسورها، بهبود کدنویسی و تقویت مدارهای الکتریکی بتوانند سرعت عمل ربات را در دنبال کردن مسیرهای مختلف و متنوع افزایش دهند.


وی یادآور شد:‌همچنین فراگیران در طول ساخت با نرم افزارorcad، Proteus، Codevision برنامه نویسی، طراحی تقویت کننده ها و استفاده از درایورها آشنا می شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته