دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1397 - 17:16
مدیر کل ارشاد ایلام خبر داد:

راهیابی روستای طلور و ژیور به جمع روستاهای دوستدار کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: روستای طلور و ژیور آبدانان در طرح عشایر دوستدار کتاب کشور برگزیده شد.
کد خبر : 360161
721329_orig.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، عمران خودآموز گفت: در چهارمین دوره طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب، روستای طلور و ژیور شهرستان آبدانان از استان ایلام با ارسال طرح به دبیرخانه جشنواره به جمع ٥٠ روستای برتر راه پیدا کرد.


خودآموز با بیان اینکه این انتخاب از بین بیش از ١٥٦٤ روستای کشوراست اظهار کرد: جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تأکید کرد: بر این اساس هر سال 10 روستا یا آبادی عشایری به‌عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند، برای شرکت در این جشنواره، روستاها باید با معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتابخوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.


وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در انتخاب نهایی 10 روستای برتر کشور، این روستا از شهرستان علم‌پرور و فرهنگ‌دوست شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام حضور داشته باشد.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته