دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 11:25

بزرگترین «اتاق تمیز» کشور راه‌اندازی شد

بزرگترین «اتاق تمیز» کشور با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی شد.
کد خبر : 36016

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ علی اصغر پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مراسم راه‌اندازی این اتاق تمیز گفت: این فضای استاندارد، برای تولید انبوه داروهای صنعتی و فرآورده‌های بیولوژیکی در 420 متر مربع راه‌اندازی شده است.


وی ادامه داد: امید است با فعالیت چنین زیرساخت‌هایی در مراکز تحقیقاتی مشکلات نظام سلامت کاهش یابد.


پیوندی افزود: اکنون داروی «گاما اینتر فرون» و فرآورده «جی تی پی» به صورت انبوه در این مرکز تحقیقاتی تولید می‌شود و امیدواریم با تجهیز کامل این اتاق، به مرکزی برای تولید انبوه داروهای «پپتیدی» تبدیل شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اقتدار علمی در دنیای امروز حرف اول را می‌زند که اگر به آن دست نیابیم، در بقیه بخش‌ها دچار مشکل می‌شویم و کسب اقتدار علمی راهی به جز پژوهش ندارد.


پیوندی افزود: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از جمله مراکزی به شمار می‌روند که می‌توانند نوآوری داشته باشند. پژوهشی که نتواند به نیاز سلامت و خدمت به صنعتپاسخ دهد پژوهش نیست و دانشگاهی که نتواند پژوهش کند نام آن را باید تغییر داد.


وی با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین اتاق تمیز کشور در مجتمع نیایش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این مجتمع بر اساس اقتصاد مقاومتی و اصول دانش ‌نیان تاسیس شده و مرکز تحقیقاتی آزمایشگاهی آن بی‌نظیر است.


پیوندی یادآور شد: 14 شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت می‌کنند و 12 شرکت دیگر تا پایان امسال به آن افزوده می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته