دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واحد کرمان، نخستین مجری رشته مدیریت بحران در کشور

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان از راه‌اندازی رشته مدیریت بحران در مقطع کارشناسی ارشد برای نخستین بار در کشور در واحد کرمان خبر داد.
کد خبر : 36012

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی فروغی با توجه به قابل پیش‌بینی نبودن بحران‌های طبیعی اظهار کرد: برای کنترل، مهار و جبران خسارات ناشی از بحران‌ها باید با مدیریت صحیح و مناسب در چارچوب اصول و راهبردهای مناسب بحران‌ها مدیریت شوند.


وی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان کرمان ادامه داد: استان کرمان با سابقه تاریخی در زمینه بروز بلایای طبیعی مانند زلزله برای ایجاد این رشته دارای اولویت بود و این موضوع جز موارد در نظر گرفته شده در طرح آمایش سرزمین است.


رئیس شورای تخصصی آموزشی استان کرمان با اعلام تصویب ایجاد رشته مدیریت بحران در مقطع کارشناسی ارشد در شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای واحد کرمان افزود: هدف از ایجاد این رشته تربیت نیروی متخصص در زمینه مدیریت بحران‌های داخلی با توجه و درک زمینه‌های بروز بحران است.


فروغی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با توجه به پتانسیل موجود و اعضای هیات علمی کارآمد نسبت به ایجاد این رشته اقدام کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته