دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آگاهی:

تئاتر، فرهنگی‌ترین گفتمانی که در هر جامعه مدنی اتفاق می‌افتد

کارگردان تئاتر پرومته ـ طاعون گفت: تئاتر فرهنگی‌ترین گفتمانی است که در هر جامعه مدنی اتفاق می‌افتد.
کد خبر : 360047
96843_ziya0006 copy.9238bd.jpg

شهاب آگاهی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره نمایش پرومته ـ طاعون اظهار کرد: کارمان اجرای عموم رفت، نادر برهانی‌مرند، دبیر جشنواره تئاتر فجر کار را دیده و ما را به جشنواره دعوت کرد.


کارگردان تئاتر پرومته ـ طاعون گفت: کار از جنس پژوهشی است که تأکید روی موزیکالیته و بدن دارد. تئاتر پروسه‌محوری که در جریان 2 سال تمرین درست شده است. محوریت کار موسیقی و در حقیقت موزیکالیته است.


آگاهی درباره دکور این تئاتر گفت: دو سال پیش پروژه‌ای به اسم «انسان معاصر» تعریف کردیم که خشونت محور آن قرار گرفت، سپس در آن حرف‌های کارکتیوی که با همدیگر زدیم به این نتیجه رسیدیم که روی پورومتری شروع به کار کردن کنیم. در پورومتری که ما داریم کار می‌کنیم، ورکینگ پراسس، است و طول زمان خود را تغییر می‌دهد.


وی عنوان کرد: در پروژه‌ای که امسال از آن گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که پورومتری که ما اجرا می‌کنیم درون فضای خشکیده و فرسوده‌ای اتفاق می‌افتد و خود پورومتر هم برای نجات نیست. پس رفتیم به‌سمت یک فضای خشکیده‌ای که همین برگ‌ها توسعه پیدا کرد و لباس‌ها از تکنیک اکوپرینت استفاده شده که تمام متریالی که در لباس‌ها استفاده شده، با چاپ مواد طبیعی اتفاق افتاده، یعنی این کار به طبیعت چه در صدا، طراحی حرکت و طراحی صحنه و لباس و روایت‌های شخصی پیوند دارد.


اگاهی درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: شاید روی ریچارد یا پرینت و یا مکبث کار کنیم. طرح‌هایش در حال شکل‌گیری است ولی باید توی گروه بنشینیم و ببینیم که کدام را انتخاب می‌کنیم.


وی افزود: با گروه تئاتر «بِی» 9 سال است کار می‌کنیم و این گروه یک متد خاصی را در حال ادامه دادن است.


اگاهی با بیان اینکه این کار بهترین کاری است که تولید شده است درباره مهجور بودن تئاتر گفت: تئاتر را آن مسئولی که در قسمت‌های بالای هرم نشسته هنوز برای این مملکت ضروری نمی‌بیند. تئاتر فرهنگی‌ترین گفتمانی است که در هر جامعه مدنی اتفاق می‌افتد. تا این مسئله فهم نشود و ضرورتش فهمیده نشود ما همیشه این مسائل را داریم. این فرهنگ‌سازی اصلاً کار من نیست. من هم یک تولیدکننده‌ای که مسئول گروه خودم هستم. به‌نظر خیلی تصمیمات کلان‌تری باید گرفته شود.


انتهای پیام/4046/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته