دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1397 - 00:57
دکتر ولایتی:

خط مقاومت در برابر خط تسلیم قرار گرفته است

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته و اکنون خط مقاومت در برابر خط تسلیم قرار گرفته است.
کد خبر : 359892
_MID3451.jpg

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، دکتر علی اکبر ولایتی شب گذشته در برنامه تلویزیونی «به علاوه 40» که از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، درباره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در اوایل انقلاب گفت: ما در کل دنیا 9 سفیر از مجموع بیش از 80 سفارتخانه داشتیم. کسی که مجری سیاست های پهلوی بود نمی توانست سیاست جدید را پیاده کند و اغوا می شد و درنتیجه برخی سفیران ما پناهنده می شدند.


مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل افزود: یک تلقی نادرست از شعار نه شرقی، نه غربی وجود دارد و آن سلطه است. ایران به هیچ عنوان سلطه دیگر کشورها را نمی پذیرد بلکه خواهان ارتباط با کشورهاست.


وزیر امور خارجه اسبق کشورمان درباره سفرش به سوریه در اوایل انقلاب تصریح کرد: سوریه کشوری انقلابی بود و در خط مقدم جبهه پایداری قرار داشت. آنها معاهده کمپ دیوید را رد کرده بودند.


ولایتی درباره ساختار وزارت امور خارجه در اوایل انقلاب گفت: ما راه را در تربیت دیپلمات دیدیم و دانشگاه روابط بین الملل را تأسیس کردیم که دیپلمات های برجسته کنونی وزارت امور خارجه همچون سید عباس عراقچی از آن جمله اند.


وزیر امور خارجه اسبق کشورمان درباره وضعیت موشکی ایران تصریح کرد: ما در اوایل انقلاب موشک بالستیک نداشتیم و عراقی ها، انگلیسی ها و غربی ها دراختیار داشتند و حتی از اینکه ما موشک نداریم مطلع بودند. آنها با موشک های هدایت شونده شهرهای ما را هدف قرار می دادند. ما بعدها از برخی کشورهای اروپایی ضدهوایی گرفتیم موشک های خود را از لیبی خریداری کردیم.


وی افزود: البته ما مهارت استفاده از این ادوات را نداشتیم و برخی افراد از لیبی آمدند و به ما آموزش دادند و اقداماتی انجام شد. نخستین موشکی که ما شلیک کردیم به هتل الرافدین در عراق اصابت کرد. به تدریج با پیشرفت جوانان ایرانی اکنون جزو چند کشور مهم موشکی دنیا هستیم.


وی گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران به تدریج افزایش می یابد و اکنون خط مقاومت در برابر خط تسلیم قرار گرفته است.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته