دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 10:16
رئیس مجلس وارد نیویورک شد

لاریجانی: اجلاس روسای مجالس جهان با هدف برقراری ارتباط بین پارلمان‌ها و سازمان ملل برگزار می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: هدف اصلی از برگزاری اجلاس روسای مجالس جهان این است که این نهاد که مربوط به پارلمان‌های جهان است با سازمان ملل که نهادی مربوط به دولت‌هاست، ارتباط روشن‌تر و نزدیکتری برقرار کند.
کد خبر : 35985

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی که به منظور شرکت در چهارمین اجلاس روسای پارلمان‌های جهان با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجالس» به نیویورک سفر کرده است، در بدو ورود به این شهر، با بیان اینکه «مردم جهان به طور طبیعی صلح، دموکراسی و توسعه را می‌پسندند» تاکید کرد: این‌که در پناه دموکراسی ما به یک صلح پایدار و توسعه پایدار رسیدیم یا نه جای بحث دارد چراکه از درون این همه بحث‌های نظری ما به یک نظم واقعی در میدان عمل نمی‌رسیم.


وی ملاقات با روسای مجالس دیگر کشورها را از برنامه‌های جانبی چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان اعلام کرد و افزود: در این دیدارها روابط دوجانبه و توسعه کشور در مسیر سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.


وی ادامه داد: در مسیر سفر به نیویورک توقفی در آلمان داشتیم که در این فاصله آقای اشتاین مایر در تماس تلفنی درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای صحبت کرد. وزیر خارجه آلمان بزودی به ایران سفر خواهد کرد و در این سفر بحث‌های مهمی که وجود دارد، مطرح خواهد شد.


لاریجانی به روابط عمیق اقتصادی ایران و آلمان از گذشته‌های دور اشاره و تاکید کرد: در مسائل مختلف، چه هسته‌ای و چه مسائل دیگر ما گفت‌وگوهای سازنده‌ای داشته‌ایم و نقش‌آفرینی آلمان‌ها را مثبت می‌بینیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته