دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 10:32

مدیرکل حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها: ایران اولین کشور جهان در استفاده از سوخت سی‌ان‌جی است

مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها که به نمایندگی از وزارت کشور در کمیته حمل و نقل و ترافیک شهرهای آسیایی حضور یافته بود، اعلام کرد: 57 میلیون نفر از جمعیت 79 میلیون نفری ایران، شهرنشین هستند که 8 و نیم میلیون در تهران و مابقی آن‌ها در یک هزار و 242 شهر دیگر کشور پهناورمان زندگی می­‌کنند.
کد خبر : 35984

به گزارش گروه اجتماعی آنا، امیر جعفرپور افزود: در ساختار مدیریتی ایران، وزارت راه و شهرسازی، مدیریت راه‌های برون‌شهری و شهرداری‌ها، مدیریت راه‌های درون‌شهری را بر عهده دارند و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به عنوان مجری قانون، عهده‌دار اجرای قوانین و مقررات ترافیکی در شهرها و جاده‌هاست.


وی با اشاره به این که اکنون 16 میلیون دستگاه خودروی سواری و علاوه بر آن میلیون‌ها دستگاه موتورسیکلت در کشورمان در حال تردد هستند، اظهار کرد: قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت که در سال 2007 مورد تصویب قرار گرفت، جایگزین خودروهای استاندارد و نو به جای خودروهای آلاینده و فرسوده و نیز استفاده از سوخت‌های مرکب همچون گاز و سی‌ان‌جی به جای بنزین و گازوییل را مورد توجه قرار داد.


جعفرپور با بیان اینکه اکنون ایران با دو میلیون دستگاه خودرو سی‌ان‌جی‌سوز، اولین و پیشروترین کشور جهان در استفاده از این سوخت است، تصریح کرد: خودروهایی که از سوخت‌های با آلایندگی کمتر استفاده می‌کنند، باید به تدریج جای خودروهایی که با سوخت‌های آلاینده فسیلی کار می‌­کنند را بگیرند.


سالانه 4 میلیارد دلار بودجه حمل‌ و نقل درون شهری در ایران است


وی با اشاره به اینکه بودجه حمل و نقل درون ‌شهری در کشورمان سالانه 4 میلیارد دلار و حمل و نقل برون‌شهری نیز سالانه 6 میلیارد دلار است، اظهار کرد: هم اکنون در شهرهای کل کشور، 12 هزار دستگاه تاکسی ون، 300 هزار دستگاه تاکسی، 30 هزار دستگاه مسافربر شخصی تحت نظارت و نیز 34 هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در قالب ناوگان حمل و نقل شهری در اقصی نقاط کشور، مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.


جعفرپور با بیان اینکه گسترش چشمگیر ایستگاه‌ها و خطوط مترو در تهران، متروی این کلان­شهر را به الگوی موفق احداث مترو برای 8 کلان شهر دیگر ایران تبدیل کرده است، تصریح کرد: هم اینک عملیات اجرایی ساخت مترو، علاوه بر تهران، در شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز با جدیت در دست پیگیری است.


مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌‌ها همچنین با تأکید بر این که حرکت به سمت خصوصی سازمان در خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای کشور در دستور کار این سازمان قرار دارد، تصریح کرد: متعهد شده‌ایم تا 60 درصد ناوگان حمل و نقل شهری را خصوصی‌سازی کنیم که البته تاکنون نسبت به واگذاری 30 درصد ناوگان به بخش خصوصی اقدام کرده‌ایم.



انتهای پیام/

برچسب ها: مترو تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته