دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1397 - 02:50
دانستنی‌های پزشکی؛

خوردن انار را در این فصل از دست ندهید

خوردن انار را تا زمانی که در بازار وجود دارد از دست ندهید، زیرا که این میوه خوش‌مزه و پرفایده تا چند وقت دیگر میهمان ماست و باید تا پائیز آینده منتظر آن بود.
کد خبر : 359642
خواص-و-فواید-انار.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، خوردن انار را  تا زمانی که در بازار وجود دارد از دست ندهید، زیرا که این میوه خوش‌مزه و پرفایده تا چند وقت دیگر میهمان ماست و باید تا پائیز سال آینده منتظران بود.


در قرآن کریم از این میوه به عنوان میوه‌های بهشتی یاد شده است. این میوه هزار دانه برای سلامتی پوست و مو مفید است و سلامت قلب و بهبود آن را به دنبال دارد.


وجود آنتی‌اکسیدان در انار سبب شده است که بسیاری از پزشکان از انار به‌عنوان میوه‌ای ضد سرطان یاد کنند زیرا این میوه سرشار از ویتامین ث و آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند تا حدود زیادی به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها مثل پروانتوسیانیدین و فلاونوئید از ایجاد چین‌وچروک در صورت جلوگیری کند، البته در کنار این‌ها مصرف انار می‌تواند التهابات پوستی و آکنه نیز درمان کند.


اگر در بدنتان لکه‌های سیاه دارید تلاش کنید پوست انار را با عصاره لیمو و عسل ترکیب و آن را بر روی لکه‌ها بمالید پس از چند روز می‌توانید محو این لکه‌ها را به‌وضوح مشاهده کنید.


البته باید از اثر معجزه‌آسای این آنتی‌اکسیدان از تقویت مو نیز غافل نشد. این آنتی‌اکسیدان ریشه مو را تقویت و سبب می‌شود گردش خون در بدن بهبود پیدا کند. در واقع باید گفت روغن دانه انار می‌تواند به‌عنوان معجزه‌گری برای صاف کردن موهای مجعد نیز مورد استفاده قرار گیرد.


قلب نیز از اندام‌های بدن است که انار می‌تواند در بهبود آن نقش داشته باشد زیرا آب انار می‌تواند التهاب رگ‌ها را از بین ببرد و به خون‌رسانی به قلب کمک کند، البته این میوه استثنایی می‌تواند سطح قند خون را نیز کاهش دهد و به پائین آمدن قند خون کمک کند.


یکی دیگر از فواید انار این است که آنتی‌اکسیدان‌های انار رادیکال‌های آزاد را محو کرده و به این طریق مانع از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته