دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1397 - 14:28
بیانیه جمعیت دفاع از فلسطین:

انقلاب ايران به مدد اسلام عقب‌گرد را برنمی‌تابد

جمعیت دفاع از ملت فلسطین اعلام کرد: ذات انقلاب اسلامی ارتجاع را برنخواهد تابيد، زیرا اسلام انقلابی به عقب برنمی‌گردد بلكه چشم به افق‌های پيش رو دارد.
کد خبر : 359602
50.jpg

به گزارش حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت یوم‌الله 22 بهمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «انقلاب اسلامی 40 ساله شد و در 22 بهمن سال جاری گام در چهل‌ویکمین بهار تولد خود می‌گذارد. 40 سالگی در ادبیات و فرهنگ ایران و بسیاری از کشورهای جهان، سن بلوغ و پختگی است. سنِ خود- بررسی است که در این 40 سال از کجا به کجا رسیده‌ایم. زمان راه‌های رفته را مرور کردن و دستاوردها را برشمردن و چگونه هزینه‌کردن اندوخته‌ها برای ترسیم افق‌های آینده است».


در این بیانیه آمده است: «انقلاب اسلامی در زمانی رخ‌داد که کل جهان اسلام زیر سلطه جریان سلطه قرار داشتند و رژیم‌های حاکم بر کشورهای اسلامی وابسته به آن بودند. درواقع حاکمان کشورهای اسلامی گماشتگان قدرت‌های استعماری بودند و تنها طبق منویات آنها زمامداری می‌کردند. کشور ایران نیز از این موضوع مستثنی نبود. رژیم پهلوی که به‌وسیله استعمار قدرت را در ایران به‌دست گرفته بود، در چارچوب خواست اربابان خود حرکت می‌کرد».


طبق این بیانیه، ایران با آن سابقه درخشان در تمدن و علم و آن جایگاه رفیع در تاریخ بشریت، جولانگاه قدرت‌های غربی شده بود. البته حضور آمرانه استعمارگران از دوران قاجار آغاز شده و در دوران پهلوی به اوج خود رسیده بود. تنها در حوزه کشاورزی، به بهانه اصلاحات ارضی خودکفایی در کشاورزی و دامپروری از دست رفت و ایران به بزرگ‌ترین واردکننده محصولات کشاورزی و دامی تبدیل شد. اسناد وزارت کشاورزی رژیم شاهنشاهی به‌صراحت از اقدامات تخریبی صهیونیست‌ها در حوزه تخریب کشاورزی ایران به‌وسیله محصولات ژنتیکی گزارش می‌دهد یا درباره ارتش ایران که می‌بایست موجب افتخار ملت ایران باشد، به ارتشی ذلیل تبدیل شده بود که تابع امر بیگانگان بود.


جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: «در منطقه نیز رژیم صهیونیستی به‌عنوان پادگان نظامی و مأمور اجرای سیاست‌های منطقه‌ای استعمار، یکه‌تازی می‌کرد. جریان‌های مبارز فلسطینی که در چارچوب تفکر مارکسیستی با اشغالگران فلسطین می‌جنگیدند، یا تسلیم شده بودند یا سلاح را کنار گذاشته و به تسلیم می‌اندیشیدند. مصر که بر مبنای تفکر ناسیونالیستی عربی (پان‌عربیسم) سال‌ها سردمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادسازی سرزمین اسلامی و به‌قول پان‌عربیسم، سرزمین‌های عربی از اشغال صهیونیست‌ها بود، در کمپ‌دیوید آمریکا قرارداد صلح با دشمن صهیونیست امضا کرد. رژیم‌های دیگر عربی که به اعتراف موشه یعلون، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی هرگز در درونشان موضوع فلسطین جایگاهی نداشت و صرفاً برای پاسخ‌گویی به احساسات مردم خود عَلَمِ مبارزه با صهیونیست‌ها را بلند کرده بودند و در پشت صحنه با رژیم صهیونیستی به‌ویژه در ترور رهبران یا شخصیت‌های فرهنگی و هنری فلسطینی همکاری داشته‌اند آرام آرام عَلَمِ ظاهر افراشته را نیز به کنار افکنده بودند».


این بیانیه می‌افزاید: «انقلاب اسلامی در چنین اوضاع حساسی متولد شد. این انقلاب که در عمق تاریخ و آرزوهای سرکوب‌شده بشریت ریشه داشت، بر پایه بازگشت به خویشتن و با تأسی از آموزه‌های خالص اسلامی و به تعبیر امام خمینی(ره)، اسلام ناب محمدی(ص) در ایران متولد شد و از همان بدو تولد بالغانه می‌اندیشید. این بلوغ اندیشه را در پیام آن می‌توان آشکارا دید که به‌دنبال دفاع از مظلوم در برابر ظالم بود که فرمود؛ کونوا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً   و به‌دنبال تشکیل حزب فراگیر جهانی مستضعفین بود تا به همت آن مشکلات جامعه بشری مرتفع شود، زیرا تاریخ گزارش مستمری دارد در اینکه تا زمانی‌که ظالمان و صاحبان زر و زور و تزویر بر امورات جوامع بشری حاکم هستند، مردم همچنان مورد ظلم واقع خواهند شد، هرچند در لفافه واژگان دلفریبی چون دموکراسی، جمهوریت و ... حکومت خود را آراسته کنند» .


در این بیانیه آمده است: «دو بُعد اسلامیت و استکبارستیزی انقلاب اسلامی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی تغییرات زیادی ایجاد کرد. در ایران تغییرات بنیادین در همه سطوح فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و ... ایجاد کرد هرچند هنوز تا رسیدن به مطلوب خود فاصله دارد اما باوجود کندی در حرکت که متأثر از عوامل بیرونی و درونی است، همچنان با اقتدار در مسیر راه قرار دارد».


جمعیت دفاع از ملت فلسطین تأکید کرد: «نظام اسلامی در ایران بر مبنای اراده مردم شکل گرفت و بر این مبنا همه ساختارهای سیاسی،  فرهنگی، اجتماعی و نظامی طبق همان دو بُعد اسلامیت و استکبارستیزی تولد دوباره‌ای داشتند. مانند ارتش که به‌عنوان تجلی قدرت ملی از ذلت به عزت رسید و سال‌هاست در اوج عزت قرار دارد».


در این بیانیه تأکید شده است: «در بعد منطقه‌ای و بین‌المللی با توجه به تأکید انقلاب اسلامی بر ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان که این دو در موضوع فلسطین تجلی خاصی داشته است، مخاطبان خود را پیدا کرد و هر روز بر دامنه کمی و کیفی آن افزوده شد هرچند برخی از یاران انقلاب متأثر از کارکرد دشمنان انقلاب و اسلام که نسخه‌های بدلی از انقلاب تهیه یا انقلاب را در بعد قومی و مذهبی محدود کردند، از ادامه مسیر با انقلاب اسلامی بازماندند اما این مسیر همچنان زاینده است».


جمعیت دفاع از ملت فلسطین اعلام کرد:‌ «امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی، پس از 40 سال در زمینه‌های مختلف حرکت رو به جلو دارد، اما مهم‌ترین دستاورد آن که از قضا مورد رشک دشمنان و موجد دشمنی آنها با انقلاب اسلامی و ایران است، نمایش قدرتمندانه از اراده مردم در حوزه تعیین سرنوشت و همراهی با آرمان‌های انقلاب اسلامی در حوزه فراملی است؛ زیرا این همراهی و مشارکت گسترده و پیوسته در حوزه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نظام به‌ویژه در بُعد حمایت از مظلومان عالم و به‌طور اخص فلسطینیان و تمهید ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این حوزه، ایران را در رأس هرم بازیگران منطقه‌ای نشانده است. به‌همین‌دلیل سیاست‌ها و برنامه‌های وسیع دشمن برای تغییر در خواست و اراده مردم ایران و کاهش همراهی و مشارکت مردم در سرنوشت خودشان را شاهدیم».


طبق این بیانیه، ناامن‌سازی محیط پیرامونی و درگیرسازی حوزه‌های نفوذ جمهوری اسلامی نیز، برقراری رژیم‌های سخت تحریمی با هدف فلج کردن اقتصادی ایران، در کنار مدیریت رسانه‌ای برای گسترش نارضایتی و درنهایت آشوب و درگیری درون‌خانه‌ای، در همین چارچوب انجام می‌شود .


این بیانیه می‌افزاید: «تردیدی نیست دشمن پس از سالها آزمون و خطا در حوزه مدیریت افکار عمومی ایران به این شناخت از جامعه ایران دست یافته است که حجم مشکلات نمی‌تواند مردم را در برابر نظام برخاسته از اراده خودشان قرار دهد، بلکه مشکلات توجیه‌ناپذیر می‌تواند زمینه اعتراض را در مردم فراهم کند و دشمنان در بستر شرایط اینچنینی می‌توانند در حوزه‌های مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نفوذ و اهداف خود را دنبال کنند. البته قاطبه مردم باوجود همه مشکلاتی که دارند باتوجه به تجربه تاریخی ایران و انقلاب‌های دیگر کشورها می‌دانند که اعتماد به دشمن هرگز شایسته نیست و با طناب آن نباید به درون چاه رفت. کودتا علیه دولت قانونی مصدق در زمانی رخ داد که آمریکا و انگلیس به وی اطمینان دادند که هیچ برنامه‌ای علیه دولت وی در دست نیست. کودتا در مصر علیه نخستین حکومت مردمی و محمد مرسی نتیجه اعتماد به دشمن بود».


جمعیت دفاع از ملت فلسطین اعلام کرد:‌ «نظام اسلامی ایران که برآمده از انقلاب اسلامی است ظرفیت‌های زیادی را در سطح ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد و افق‌های روشنی را ترسیم کرده است و تنها شایسته‌سالاری می‌تواند این افق‌ها را دست‌یافتنیتر کند. نخبگان جوامع مختلف اعم از اسلامی و غیراسلامی دل به این انقلاب و همت و اراده ملت ایران بسته‌اند و امیدوارانه به آینده بشریت می‌نگرند و خوشا جامعه ایرانی که رسالت بزرگ جهان آینده را بر دوش گرفته است».


در پایان این بیانیه تأکید شده است: «بی‌تردید حضور گسترده مردم در بزرگداشت 40 سالگی انقلاب اسلامي ايران پیام آشکاری است به همه دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی و البته ملت ایران که مشکلات درون خانه را به  فرصتی برای دشمن تبدیل نخواهد کرد و دوستان انقلاب نیز بدانند که این انقلاب و این نظام همچنان آرمان‌های خود را دنبال می‌کند، زیرا این ملت هنوز انقلابی است و انقلابی خواهد ماند و به مدد اسلام ذات اين انقلاب ارتجاع را برنخواهد تابيد زیرا اسلام انقلابی به عقب برنمی‌گردد بلكه چشم به افق‌های پيش رو دارد».


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته