دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1398 - 05:57
عظیمی در گفتگو با آنا:

بازسازی طبیعت از سوی بهره‌برداران معدن ضروری است

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: برای ایجاد الزام به فعالیت‌های بازسازی از سوی بهره‌برداران معادن می‌بایست آیین‌نامه‌های بازسازی معادن مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر : 359488

یوسف عظیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص انجام فعالیت‌های معدنی در طبیعت اظهار کرد: هر کار معدنی که در طبیعت صورت می‌گیرد باید پس از آن بازسازی صورت بگیرد و در صورت نیاز به ملاحظاتی همچون عایق‌بندی کردن محیط  و دپوی مناسب باطله سنگ‌ها مدنظر قرار گیرد.


وی ادامه داد: نباید این‌طور باشد که هر کسی هر جایی را که کند، خرده سنگ‌ها را رها کرده و به حال خود بگذارد برود، بلکه می‌بایست به بازسازی محیط و پاکسازی مواد غیر‌قابل استفاده توجه کرد.


این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این‌که نمای کوه‌ها به‌دلیل استخراج سنگ عوض می‌شود، گفت: ما از هر چیزی که استفاده می‌کنیم باید بهای آن را بپردازیم و بهای آن هم توجه به ظرفیت‌های آسیب‌رسان در زمان‌های پس از استخراج است.


عظیمی در پایان اذعان کرد: برای ایجاد الزام به فعالیت‌های بازسازی از سوی بهره‌برداران معادن می‌بایست آیین‌نامه‌های بازسازی معادن بررسی شده و اگر پوشش گیاهی در این راستا از بین رفته مجدداً احیا شود، هر چند محیط به حالت اولیه‌اش باز نخواهد بود، ولی می‌توانیم منطقه را به یک حالت مناسب قابل قبول این منطقه بازگردانیم.


انتهای پیام/4122/4105/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته