دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تواضعی در گفتگو با آنا:

«سونامی» فیلم ورزشی سرگرم‌کننده‌ای است

عضو انجمن منتقدان سینمای ایران گفت: «سونامی» فیلم سرگرم‌کننده‌ای است که حس رقابت را در آدم زنده می‌کند.
کد خبر : 359363
7f936b87-4a8b-4caa-8795-a2aea911b390.jpg

جابر تواضعی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره فیلم سونامی اظهار کرد: سونامی ساخته فیلم میلاد صدرعاملی به‌عنوان یک فیلم اول، آن‌هم یک فیلم اولی که تقریباً سابقه‌ای قبل از خود ندارد و به‌عنوان یک درام ورزشی، کار خوب و قابل توجهی است. ضرباهنگ و ریتم خوبی دارد، بازی‌ها به‌نسبت قابل قبول است، کارگردانی خوبی دارد و تا یک‌‌چهارم پایانی ضرباهنگ و ریتم خیلی خوبی دارد. از اینجا به بعد همه چیز افت می‌کند، یعنی در صحنه‌های ورزشی که اتفاقاً آنجا باید نقطه اوجش باشد و خودش را نشان دهد، آنجا اتفاقاً یک افت خیلی شدید می‌کند و از نظر منطق داستانی هم همین‌طور است.


عضو انجمن منتقدان سینمای ایران گفت: انگیزه آدم‌ها برای گذشت‌شان در مبارزه خیلی واضح و مشخص نیست. گرچه به‌نظر می‌آید تا نیمه اول فیلم همه آدم‌ها یک‌سری انگیزه‌هایی دارند، یک‌سری دغدغه‌ها و چیزهایی جزئی بین روابط آنها وجود دارد. مثلاً بهرام رادان که در فیلم اسمش مرتضی نژادی بود چرا آن مربی قبلاً به او گفته است بباز. ما این را نمی‌دانیم. اینکه چرا گفته بباز، بابت چی؟ آیا بهش درس جوانمردانی و مردانگی داده یا نه، یک مافیایی پشت سر قصه بوده است.


وی افزود: این نگاهی که مثلاً خبرنگارها داشتند نسبت به ورود این سرمربی (خسروی) که تازه آمده، چرا نسبت به او گارد دارند و چرا این آدم با رفتارش انگار این مسئله را تشدید می‌کند. روابط خانوادگی با پسرش. یک چیزهایی در مرحله کاشت فیلمنامه هست که از آن برداشت درستی نمی‌شود.


تواضعی ادامه داد: چرا خسروی در لحظات آخر استعفا می‌دهد؟ خیلی خوب می‌آید جلو و خیلی به جزئیات توجه می‌کند، جزئیاتی که از آنها در آخر فیلم برداشت درستی نمی‌شود ولی در کل به‌عنوان یک فیلم سرگرم‌کننده، من را هم که خیلی اهل ورزش نیستم به‌عنوان یک فیلم سرگرم‌کننده و حالا حس رقابت را در آدم زنده می‌کند، کم و بیش راضی‌کننده است.


انتهای پیام/4072/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته