دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مستندی که تابوی بیهوده درباره زنان را شکست

یکی از شخصیت های فیلم مستند «تمام چیزهایی که جایشان خالی‌‌ست» گفت: تابوی سرطان پستان برای زنان ایران توسط این کارگردان و با این فیلم شکسته شد.
کد خبر : 359118
85C49B25-342D-4C38-AB69-4B0ADF7A0316.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نشست پرسش و پاسخ فیلم مستند «تمام چیزهایی که جایشان خالی‌ست» با حضور زینب تبریزی كارگردان، امیر پرتوزاده صدابردار، سولماز غنی گوینده، صبا ندایی آهنگساز، حسن شبانکاره، وحید محسنی و جمیله مظفری کاراکتر‌های فیلم با اجرای فرزاد حسنی برگزار شد.


زینب تبریزی گفت: دلم می‌خواست که فیلم بیشتر دیده می‌شد. این مستند آخرین فیلم مستندی است که در جشنواره به نمایش درآمد و همه ما مستندسازان دلمان می خواست بیشتر مورد توجه و محبت اهالی رسانه قرار بگیریم اما به نتیجه رسیدم که به زور نمی‌توان کسی را پای مستند نشاند.


تهیه‌کننده و کارگردان این مستند افزود: طی تحقیقاتی که از زندگی و شخصیت مهناز علیمردانی داشتم، توانستم این قصه را بنویسم. مهناز را هرگز ندیده بودم، اما با صحبت‌هایی که با همسرش داشتیم متوجه شدم که محسنی اهل شعر و ادب هم هست.


وحید محسنی یکی از شخصیت‌های این مستند نیز گفت: بازیگری و سخنرانی بلد نیستم. زمانی که از سوی یکی از دوستان این کار به من پیشنهاد شد، استقبال نکردم، ولی در ادامه دیدم می‌‌توان کار خوبی تولید کرد که یاد و خاطره همسرم هم زنده بماند.


وی افزود: وقتی مستند را می‌بینم به یاد همه زندگی‌ام که با مهناز داشتم می‌افتم و حس اینکه انگار چیزی به کار اضافه شده باشد را ندارم.


جمیله مظفری گفت: تابوی سرطان پستان در ایران توسط این کارگردان و با این فیلم شکسته شد و از ایشان متشکرم. در فیلم همه مواردی که نشان داده شد واقعی است و باید توجه کرد که سرطان پستان نه تحصیل‌کرده می‌شناسد و نه فقیر و غنی چرا که این بیماری به سراغ همه می‌آید. به عنوان نماینده زنانی که مبتلا به سرطان پستان هستند می‌گویم ما همه بهبود یافته‌هایی هستیم که در جامعه رشد پیدا کردیم. این فیلم پایه‌گذار فیلم‌های بعدی خواهد بود.


شیدا صابری مدیر مؤسسه حامی‌جو نیز به طعنه گفت: امیدواریم تا همه آثار هنری به مشکل بربخورند تا برای تأمین سرمایه‌شان به حامی‌جو مراجعه کنند. این فیلم قبل از اکران توانست جذب مخاطب کند و پیام خود را در فضای مجازی به بیش از یک میلیون نفر برساند.


انتهاي پيام/٤٠٤٦/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته