دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1394 - 16:27

بازداشت دو خبرنگار خارجی در ترکیه

مقامات امنیتی ترکیه اعلام کردند جیک هاناراهان و فیلیپ پندلبودری، دو خبرنگار وایس‌نیوز در منطقه باغلار استان دیاربرکر، در حالی که شغول تصویربرداری از نبردهای نیروهای امنیتی ترکیه و شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک بودند، بازداشت شدند.
کد خبر : 35905

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، این مقامات می‌گویند دو خبرنگار انگلیسی و مترجم ترکیه‌ای آنها در ارتباط نزدیک با شبه‌نظامیان حزب کارگردان کردستان بودند.


مقامات سفارت انگلستان نیز در گفت‌وگو با روزنامه حریت ترکیه گفتند: ما از دستگیری دو تبعه انگلیسی در بریتانیا آگاه هستیم. مقامات کنسولی ما در ترکیه در حال ارائه کمک‌های کنسولی بوده و با مقامات در ارتباط هستند.


کمیته حمایت از ژورنالیست‌ها از مقامات دیاربکر درخواست کرده این افراد فورا آزاد شوند.


نینا اوگنیانوا، هماهنگ‌کننده برنامه اروپا و آسیای مرکزی این کمیته، گفت: ما از مقامات دیاربکر می‌خواهیم جیک هاناراهان، فیلیپ پندلبودری و مترجم آنها را فورا آزاد کند و به آنها اجازه دهد به کارشان در منطقه ادامه دهند.


آتش ‌س یک و نیم تا دو ساله بین ترکیه و پ‌ک‌ک در ماه جولای و پس از اینکه نیروهای منتسب به پ‌ک‌ک دو افسر پلیس ترکیه را به قتل رساندند، پایان یافت. آنکارا با حملات هوایی علیه مواضع این گروه در عراق و سوریه دست به تلافی‌جویی زد.


وایس‌نیوز خود را به عنوان یک سازمان خبری بین‌المللی معرفی کرده که بر داستان‌هایی که توجه کافی رسانه‌ای به آنها نشده، متمرکز است.



انتهای پیام/

برچسب ها: بازداشت ترکیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته