دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1394 - 16:51
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان:

استاندار برتر تا دو هفته دیگر انتخاب می‌شود/ 36 درصد جوانان تحت پوشش برنامه‌ فراغتی قرار گرفتند

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان از انتخاب استاندار برتر تا پایان ماه جاری خبر داد و گفت: در سال 93، 36 درصد جامعه جوان تحت پوشش برنامه فراغتی وزارت ورزش و جوانان قرار گرفتند.
کد خبر : 35901

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا رستمی در نشست خبری معاون ساماندهی امور جوانان که به منظور بررسی عملکرد این معاونت برگزار شده بود، اظهار کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان در استان‌ها مجموعا 128 جلسه در سال 93 تشکیل داده است که نسبت به سال 92 یک و نیم درصد رشد داشته است.


وی افزود: موضوعاتی از قبیل موضوعات مربوط به اوقات فراغت، هویت جوانان، مشارکت جوانان و اشتغال در جلسات ستاد ساماندهی مطرح و مصوب شد.


دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان یادآور شد: استان‌ها بر اساس تعداد شهرستان‌هایی که دارند به سه گروه طبقه‌بندی می‌شوند گروه اول استان‌هایی که 9 شهرستان به پایین دارند مانند قم، البرز، قزوین و سمنان، گروه دوم استان‌هایی که بین 10 تا 13 شهرستان دارند و گروه سوم استان‌هایی که بین 14 تا 29 شهرستان دارند، هستند. استان فارس با 29 شهرستان و قم با یک شهرستان بالاترین و پایین‌ترین رتبه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.


رستمی افزود: در بین استان‌های گروه اول استان چهار محال و بختیاری با 16 هزار امتیاز رتبه اول، سمنان با 12/5 هزار امتیاز رتبه دوم و استان البرز با 2 هزار و 800 امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.


دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان ادامه داد: در استان‌های گروه دوم استان گلستان با 13 هزار و 500 امتیاز رتبه اول، استان هرمزگان با 12 هزار و 400 امتیاز رتبه دوم و استان ایلام با دو هزار و 500 امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. همچنین در استان‌های گروه سوم استان آذربایجان شرقی با 34 هزار امتیار رتبه اول، استان مازندران با 6 هزار امتیاز رتبه دوم و اصفهان با سه هزار و 200 امتیاز رتبه سوم را کسب کرده است.


وی در خصوص شاخص‌های ارزیابی عملکرد ستاد ساماندهی امور جوانان در استان‌ها گفت: استان‌های مختلف بر اساس تعداد معیارهایی چون جلسات ستاد استانی ساماندهی امور جوانان، تعداد جلسات ستادهای شهرستانی امور جوانان، تعداد جلسات کمیته‌های تخصصی امور جوانان، تعداد جلسات کمیته‌های تخصصی در سطح شهرستان، امتیاز برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستانی و استانی و امتیاز حضور استانداران در جلسات مورد بررسی قرار گرفتند.


رستمی یادآور شد: در سال 93 ، 36 درصد جامعه جوان تحت پوشش برنامه فراقتی وزارت ورزش و جوانان قرار گرفتند.


وی همچنین از انتخاب استانداران برتر تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: استانداران بر اساس تعداد حضور در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، همت استاندار برای جذب اعتبار مالی، بکارگیری دستیاران و مشاوران جوان، حضور و مشارکت نمایندگان جوانان در جلسات تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی استان انتخاب می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته