دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1397 - 18:34
مدیرکل تأمین اجتماعی زنجان:

90 درصد خدمات تأمین اجتماعی استان زنجان اینترنتی ارائه می‌شود

مدیر کل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: 90 درصد خدمات تأمین اجتماعی این استان اینترنتی ارائه می‌شود.
کد خبر : 359004

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، مسعود علیاری امروز در نشست خبری با تأکید بر اینکه یکی از شاخص‌های توسعه یافته در هر کشور نظام تأمین اجتماعی است، اظهار کرد: افراد زیر پوشش در سال 57، 38 هزار و 848 نفر بودند که سال جاری به بیش از 541 هزار نفر رسیده‌اند.


وی با بیان اینکه تعداد کارگاه‌های فعال زیر پوشش استان زنجان رشد 40 برابری داشته، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های زیر پوشش نظام تأمین اجتماعی استان از 353 کارگاه به 14 هزار و 189 کارگاه رسیده است.


این مسئول با بیان اینکه 90 درصد خدمات تأمین اجتماعی این استان اینترنتی ارائه می‌شود، تصریح کرد: ماهیانه 70 میلیارد تومان در قالب تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و کمک هزینه ازدواج و سایر خدمات انجام می‌شود.


علیاری با بیان اینکه در استان زنجان 7 شعبه دائمی وجود دارد، افزود: 8 کارگزاری فعال در استان مشغول به فعالیت هستند و یک کارگزاری در 13 بهمن سال جاری در شهرستان ایجرود افتتاح و آغاز به کار کرد.


وی با تأکید بر اینکه اقدامات انجام شده درباره ارائه خدمات غیرحضوری بوده است، افزود: تا پایان سال جاری 46 خدمات در قالب خدمات غیرحضوری زیر پوشش قرار می‌گیرند.


مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان به دوطرح عمده سازمان تأمین اجتماعی که شامل بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان است، اشاره و با بیان اینکه 33 هزار نفر در استان زنجان بسته حمایتی را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: بسته حمایتی در مرحله اول برای تمام بازنشستگان که حقوق زیر 3 میلیون تومان داشته‌اند، واریز شد.


علیاری تأکید کرد: روند بیمه‌شدگان اجباری در استان زنجان رو به افزایش است که نشان از وضعیت مناسب اشتغال در استان نسبت به میانگین کشوری دارد.


مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان نیز با تأکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگ‌ترین نهاد در عرصه خدمات اجتماعی است، گفت: 50 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش نظام تأمین اجتماعی هستند.


علی محمدی با بیان اینکه بالاترین سطح ارزیابی، مقوله اعتبار بخشی است، یادآور شد: این طرح 2  هزار و 300 آیتم دارد که توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه سال گذشته در استان زنجان یک میلیون و 50 هزار خدمات سرپائی ارائه شد، خاطرنشان کرد: 21 هزار و 500 نفر بستری شدند و 9 هزار و 700 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.


این مسئول یادآور شد: سال گذشته 29 درصد سزارین انجام شده که این میزان از نرم کشوری پایین‌تر است.


محمدی با بیان اینکه زمان پاسخگویی به شکایات به زیر 6 روز رسیده است، تصریح کرد: همچنین در حوزه درمان غیرمستقیم و بیمه شده هایی که برای دریافت خدمات به سایر مراکز درمانی مراجعه می کنند، دو سوم از اعتبارات سالانه استان صرف این افراد می‌شود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته