دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1397 - 16:34
روحانی در جمع سفرای خارجی:

توطئه بزرگ آمریکا علیه ایران تحریم همه‌جانبه است

رئیس‌جمهور گفت: آمریکایی‌ها به خاطر از دست دادن یک متحد بزرگ خود در این منطقه علیه ابرقدرت شرق تمام امکانات خود را در این ۴۰ سال به کار گرفته که تحریم است.
کد خبر : 358961

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی که به مناسبت 22 بهمن، اظهار کرد انقلاب اسلامی ایران، بدون هیچ‌گونه وابستگی و جناح‌بندی به خارج از کشور رخ داد.


رئیس‌جمهور در ادامه اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران، با پشتوانه مردم و بر اساس خواسته‌های داخلی مردم کشورمان شکل گرفت.


روحانی با بیان اینکه در شرایط جهان دو قطبی، نهضت و انقلابی را در این کشور علیه دست‌نشاندگان ابرقدرت  آمریکا شکل گرفت، ادامه داد: مردم ما بدون پشتیبانی خارجی و با قدرت فداکاری، ایثار و وحدت توانستند بر یک رژیم تا دندان مسلح در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین خونریزی به پیروزی دست یابند.


وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) به دلیل مقاومت در مقابل رژیم شاه سالیان زیادی در تبعید بودند، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد.


رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بعد از پیروزی این انقلاب اسلامی در برابر انواع توطئه‌ها که عمدتاً توسط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها طراحی شد ملت ما همواره پیروز میدان بودند، تصریح کرد: نخستین توطئه علیه ایران در ماه‌های اولیه انقلاب برای تجزیه کشورمان بود که ناموفق بودند.


وی با بیان اینکه دومین توطئه علیه ملت ما کودتا نوژه بود، افزود: سومین توطئه علیه ملت ایران جنگ تحمیلی بود که آن هم حدود هشت سال طول کشید و باز هم ملت ما پیروز شد.


روحانی، چهارمین توطئه بزرگ علیه ملت ایران را تحریم همه‌جانبه خواند آمریکا و گفت: آمریکایی‌ها به خاطر از دست دادن یک متحد بزرگ خود در این منطقه علیه ابرقدرت شرق تمام امکانات خود را در این ۴۰ سال به کار گرفتند و در تمام این صحنه‌ها ناموفق بودند.


وی با تأکید بر اینکه دشمنان فکر می‌کردند با جنگ تحمیلی و با کمک ارتجاع منطقه و سلاح‌های کشورهای مختلف می‌توانند بر ملت ایران پیروز شوند، عنوان کرد: ملت ایران، قربانی تروریسم در این منطقه هستیم؛ مردم ایران قربانی سلاح شیمیایی در این منطقه است. ویرانی‌های جنگ را از نو بازسازی کنند. آثار تحریم را از بین ببرند و در عین حال در همه شاخص‌ها موفقیت های بزرگی را به دست آورند.


رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران در عین حال نشان دادند که ملتی هستند که به تعهدات خودشان همواره پایبندند و پشتیبان ملت‌های منطقه هستند، گفت: صدام هشت سال به ما تجاوز کرده بود، اما ایران بود که به مردم عراق در زمان حمله ائتلاف به عراق پناه داده و علی‌رغم اینکه برخی کشورهای منطقه به صدام کمک کرده بودند، اما ما نخستین کشوری بودیم که حمله صدام به کویت را محکوم کردیم.


وی در جمع سفرای خارجی، افزود: قبل از تجاوز کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ما تجاوز را محکوم کردیم و هیچگاه نه در این ۴۰ سال و نه در دهه های قبل از آن قصد حمله و تجاوز به همسایگان و کشورهای دیگر را نداشتیم.


روحانی اعلام کرد: اگر آمریکا توبه کند و در برابر مداخلات گذشته‌اش در ایران عذرخواهی کند، ما آماده‌ایم توبه و بازگشت آمریکا را بپذیریم.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته