دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1397 - 15:43
مفتی اهل سنت عراق:

جهان به‌نام «جمهوری اسلامی» افتخار می‌کند

یک مفتی اهل سنت عراق با بیان اینکه با فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کرده است، گفت که جهان به نام «جمهوری اسلامی» افتخار می‌کند.
کد خبر : 358940
DyuH_reWoAA7Iy4.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از القدس‌العربی، مهدی الصميدعی گفت:‌ «جهان به نام جمهوری اسلامی افتخار می‌کند و امیدوارم روزی فرا برسد که عراق را جمهوری اسلامی عراق بنامیم».


مفتی اهل سنت عراق افزود: «ایران با نام و عنوان خود به جهان ارزش داد، زیرا می‌خواهد جمهوری اسلامی ایران باشد و این، همان عنوانی است که در جهان می‌درخشد. من امیدوارم روزی عراق را جمهوری اسلامی عراق بنامم».



وی با بیان اینکه در بغداد با سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کرده است، تصریح کرد: «قاسم سلیمانی یکی از فرماندهان شجاع جهان است و وقتی با وی در دارالافتاء بغداد دیدار کردم ابومهدی المهندس، رئیس تشکیلات الحشد الشعبی نیز حضور داشت. علت این دیدار آن بود که من مفتی اهل سنت عراق هستم و درباره چشم‌انداز آینده سیاسی عراق و تشکیل حکومت تبادل نظر کردیم. سلیمانی فردی است که کمتر سخن می‌گوید و حدود یک ساعت دیدار طول کشید».


صميدعی تصریح کرد: «حتی اگر آبرو و اعتبارم از نزدیکی به ایران نباشد، من همچنان مسلمان و مزین به دین اسلام و یک شهروند عراقی هستم. دین به من دستور می‌دهد تا با همه مسلمانان کره زمین تعامل کنم و ایران، اسلام را روی نام خود نهاد و ما از این دوست و همسایه خود راضی هستیم».


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته