دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دریادارسیاری در جمع خبرنگاران:

ارتش برای طی عرض اقیانوس اطلس آمادگی دارد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش برای طی کردن عرض اقیانوس اطلس آمادگی دارد و هر وقت تدبیر شود این اقدام در دستور کار قرار می‌گیرد.
کد خبر : 358843

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه نشست صمیمی مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران با مردم و اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن خلیج فارس باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ارتش جمهوری اسلامی تحت فرمان فرمانده کل قوا، برای انجام مأموریت خود که در قانون اساسی مشخص شده، آمادگی لازم و صددرصدی دارد.


وی افزود: بحث حضور در آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها از سال ۸۶ در چارچوب تدابیر فرمانده کل قوا به انجام رسید؛ زیرا آب‌های آزاد متعلق به همه ملت‌هاست و ما نیز حق خودمان می‌دانیم که در این آب‌ها حضور داشته باشیم.


معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش امروز در اقیانوس هند شمالی، خلیج عدن، دریای چین، دریای سرخ و مدیترانه تا جبل‌الطارق حضور پیدا کرده است. 


سیاری ادامه داد: ناوگروه‌های نیروی‌ دریایی ارتش همچنین آفریقای جنوبی را دور زدند و در جنوب اقیانوس اطلس حاضر شدند، لذا ارتش برای طی کردن عرض اقیانوس اطلس آمادگی دارد و هر وقت تدبیر شود این اقدام در دستور کار قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/۴۰۷۹/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته