دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1397 - 10:04
روحی خبر داد:

احداث اولین رصدخانه استان اردبیل توسط دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل گفت: پیام نور استان اردبیل توانسته است اولین رصدخانه استان را در دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل احداث کند.
کد خبر : 358760
2297031.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، افسر روحی ضمن تبریک دهه مبارک فجر، دستاوردهای چهل ساله دانشگاه پیام نور را در استان اردبیل تشریح کرد.


وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور یکی از ثمره‌ها  و میوه‌های شیرین این انقلاب است، یادآور شد: دسترسی به فرصت برابر برای تحصیل همگان، همیشه خواست مردم بوده که دانشگاه پیام نور به عنوان مولود این انقلاب توانسته است زیرساخت‌های خود را در تمام نقاط این استان به ویژه در مناطق محروم گسترش دهد.


روحی با اشاره به اینکه امکانات عمرانی، آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور به طور موازن در شهرستان‌های این استان توزیع شده است، اضافه کرد: بیش از 62 هزار مترمربع فضای عمرانی، آموزشی، اداری، فرهنگی و ورزشی در دانشگاه پیام نور استان اردبیل وجود دارد که به فراخور نیاز منطقه، در شهرستان‌های این استان توزیع شده است.


وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور استان اردبیل توانسته است بیش از 52 آزمایشگاه را با هزینه‌کرد بالغ بر 150 میلیارد ریال تجهیز کند و اولین رصدخانه استان را در دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل و در جوار مجتمع فرهنگی- تفریحی شورابیل احداث کند.


روحی به پتانسیل‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه پیام نور استان اردبیل اشاره کرد و گفت: داشتن بیش از 590 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های این دانشگاه، نشان از اهمیت والای این دانشگاه جهت دسترسی دانشجویان به منابع آموزشی و علمی دارد  که به سهم خود، کار ارزشمندی است.


رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل، چاپ مقالات JCR به تعداد 191 مقاله، چاپ مقالات در پایگاه‌های استنادی جهان اسلام ISC به تعداد 285 مقاله، چاپ مقالات علمی و پژوهشی وزارتین 265 مقاله، چاپ مقالات علمی و ترویجی وزارتین به تعداد 37 مقاله، چاپ مقالات در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی به تعداد یک هزار و 553 مقاله، تألیف، ترجمه و گردآوری کتاب: 252 جلد کتاب و برگزاری هفت همایش ملی و منطقه‌ای  را از دیگر فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه معرفی کرد.


وی همچنین، فعالیت‌های آموزشی دانشگاه پیام نور استان اردبیل را تشریح کرد و گفت: دانشگاه پیام نور استان اردبیل با شعار استانی «از هر خانواده اردبیلی، یک دانشجوی پیام نوری» توانسته است زمینه تحصیل بیش از 52 هزار نفر از متخصصان جامعه را فراهم کند که از این تعداد حدود 42 هزار نفر دانش‌آموخته شده‌ که برخی از آنها موفق شده‌ند، مدارج علمی و شغلی مناسبی را کسب کنند.


روحی ضمن تأکید بر مأموریت دانشگاه پیام نور مبنی بر شعار  «آموزش عالی برای همه، همه جا و همه وقت»، خاطرنشان کرد: مجموعه دانشگاه پیام نور استان اردبیل متشکل از 66 عضو  هیئت‌علمی و 182 عضو غیر هیئت‌‌علمی، همواره تلاش دارد هیچ داوطلبی به دلیل داشتن محدودیت‌های مکانی و زمانی از تحصیل محروم نشود و بتواند به آموزش عالی دسترسی داشته باشد. 


انتهای پیام/4123/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته