دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1394 - 16:18

پیشنهاد نماینده لاهیجان به دانشگاه آزاد: برای نقش‌آفرینی بیشتر استادان، برای آنها گرید تعریف کنید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به مشکلات به وجود آمده فعلی برای مجموعه آموزش عالی تأکید کرد: مجموعه دانشگاه آزاد برای مقابله با این معضلات باید امکانات آفندی و پدافندی خود را بیش از پیش تقویت کند تا در این رقابت سخت و نفسگیر بتواند همچنان توانمند و استوار نقش واقعی خود را ایفا نماید.
کد خبر : 35865

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ابوذر ندیمی در نشست صمیمانه با سرپرست و اعضای هیات رئیسه واحد لاهیجان، با ابراز تشکر از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به ویژه دکتر کردرستمی و تیم همراه وی برای تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته برای گسترش علم و دانش، از تعامل سازنده دکتر کردرستمی با مجموعه‌های مؤثر برون دانشگاهی ببرای اعتلا و پیشرفت سیستم درون دانشگاهی قدردانی کرده، و آن را نشانه آینده‌نگری و برون نگری وی دانست.


نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه سیاست‌های اشتباه گذشته در برخی مسائل کلان کشور به ویژه در مورد آموزش عالی، سبب شده مشکلاتی دامن‌گیر مجموعه آموزش عالی شود که امید است با درایت و مدیریت تیم جدید و در رأس آنها دکتر میرزاده، این مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شود.


ندیمی با توجه به ارتباط اقتصاد و آموزش گفت: این دو مقوله، هم با هم ارتباط دارد و هم تفاوت و دانشگاه باید برای نقش‌آفرینی بیشتر در تعاملات برون دانشگاهی برای استادان خود گرید (GRADE) علمی ویژه تهیه و تعریف کند تا بیش از پیش بتوانند در پروژه های علمی بیرونی نقش داشته باشند.








کسرایی: دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه افتخارآمیزی برای شهرستان بوده و اعتبار و حیثیت آن، اعتبار و حیثیت شهراست.

این نماینده مجلس با توجه به رویکرد جدید دانشگاه جهت گسترش مقاطع تحصیلات تکمیلی افزود: این مسئله نشانه تیزهوشی مدیریت دانشگاه است اما در عین حال باید به نوع رشته‌ها، اقبال عمومی داوطلبان و بازار کار آن توجه بیشتری شود.


ندیمی توجه ویژه به گسترش رشته‌های علوم پزشکی خواستار شد و از افتتاح پروژه‌هایی نظیر مدرسه سبز در مجموعه سما که می‌تواند به‌عنوان یک برند در استان قابل رقابت باشد، ابراز رضایت و خرسندی کرد.


فرماندار لاهیجان نیز با تبریک هفته دولت گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه افتخارآمیزی برای شهرستان بوده و اعتبار و حیثیت آن، اعتبار و حیثیت شهر است.


کسرائی خواستار نقش آفرینی هرچه بیشتر واحد لاهیجان در حل مسائل پیرامونی، به ویژه مسائل مهم شهرستان شد.


سرپرست واحد لاهیجان نیز با تشکر از تعاملات بسیار خوب مسئولان شهرستان به ویژه نماینده و فرماندار با دانشگاه، نقش این مجموعه عظیم را در محیط اطراف غیرقابل انکار خواند و خواستار ارتباطات موثرتر دانشگاه با نهادها و ارگانهای شهرستان شد.


سهراب کردرستمی با انتقاد از برگزاری آزمون‌های مشترک دانشگاه‌های سراسری و آزاد گفت: به فرمایش دکتر میرزاده دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی مأموریت‌گرا، کارآفرین و نمونه موفق اصل 44 قانون اساسی است. در صورتی که برگزاری مشترک این آزمون‌ها سبب تضییع حق داوطلبان و حقوق شهروندی برای انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد شده و تحقق این مسئله به نوعی مغایر اصل 44 است.


در ابتدای این جلسه نیز عاشوری معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، فلاح چای معاون پژوهش و فناوری، بیدریغ معاون دانشجویی، و تمیزکار معاون سما واحد لاهیجان گزارش مختصری از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه خود ارائه نمودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته