دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1397 - 18:29
محمدجواد ظریف:

صهیونیست‌ها مخالف ثبات و آرامش در سوریه هستند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور خارجه سوریه صهیونیست‌ها را مخالف ثبات و آرامش در سوریه دانست.
کد خبر : 358610
636849807573098748_lg.jpg

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف بعدازظهر امروز با وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.


وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار خود با ولید معلم در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات سیاسی بحران سوریه گفتگو و تبادل‌نظر کرد.


ظریف در این دیدار با تبریک مجدد پیروزی‌های دولت و ملت سوریه بر تروریسم، به اعتراف رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریست‌ها در خاک سوریه اشاره کرد و افزود آنها مخالف ثبات و آرامش در سوریه و منطقه هستند.


وی با تأکید بر لزوم همگرایی، هماهنگی و همکاری کشورهای منطقه به سفر موفق معاون اول رئیس جمهور ایران به سوریه اشاره کرده و از آمادگی شرکت‌های ایرانی را برای تعاملات اقتصادی با سوریه در دوران بازسازی خبر داد.


ولید معلم نیز با قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه در برابر تروریست‌ها، این پیروزی را پیروزی سوریه، ایران و دیگر دوستان ملت سوریه خواند.


وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به شرایط و تحولات منطقه‌ای گزارشی از آخرین تحولات و رایزنی‌ها برای رسیدن به راه‌حل سیاسی بحران این کشور ارائه کرد و در خصوص طرح‌ها و راه‌کارهای مختلف رایزنی و تبادل‌نظر کرد.


نشست آتی سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی از دیگر محورهای گفتگوی دو وزیر بود.


انتهای پیام/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب