دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1397 - 07:44
یک مرکز حقوقی فلسطینی:

بیش از 8 هزار بیمار سرطانی در غزه در معرض مرگ تدریجی هستند

یک مرکز حقوقی فلسطینی اعلام کرد: 8 هزار و 515 بیمار سرطانی در باریکه غزه، با خطر روزافزون و موانع بزرگ بر سر راه درمان خود مواجه هستند.
کد خبر : 358561

به گزارش حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مرکز حقوق بشر «میزان» با صدور بیانیه‌ای هم‌زمان با روز جهانی سرطان در تاریخ 4 فوریه هر سال، خواستار توجه بیشتر به وضعیت بیماران سرطانی در غزه شده و اعلام کرد که 8 هزار و 515 بیمار سرطانی در باریکه غزه با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند.


بر اساس آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، 608 نفر از این بیماران سرطانی در سنین کودکی قرار دارند که 7 درصد از کل بیماران سرطانی را تشکیل می‌دهند. آمار بیماران سرطانی در میان زنان نیز به 4 هزار و 705 نفر رسیده است که 55.3 درصد از کل بیماران سرطانی را تشکیل می‌دهند.


این مرکز نسبت به افزایش مشکلات روانی و جسمی بیماران در غزه درنتیجه ضعف امکانات، خرابی دائم تجهیزات و دستگاه‌های تشخیص، کمبود داروهای گیاهی و ضعف استفاده از تجهیزات پزشکی و درمانی هشدار داده است.


مرکز میزان همچنین خاطرنشان کرده است که کمبود داروهای بیماران خاص، یکی از مهم‌ترین تهدیدات پیش روی بیماران سرطانی در غزه به شمار می‌رود. میانگین کمبود داروهای موردنیاز بیماران سرطانی و بیماری‌های خونی در  2018 به 58 درصد رسیده است.


در همین حال، تداوم محاصره رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه و محدود کردن تردد و رفت‌وآمد بیماران، جان آن‌ها را تهدید و آن‌ها را از دسترسی به درمان‌های لازم محروم می‌کند.


به گفته مرکز «میزان»، بیماران سرطانی برای سفر به خارج از باریکه غزه، به‌منظور انجام عملیات پرتو درمانی که در باریکه غزه وجود ندارد، با مشکلات زیادی مواجه هستند.


در ادامه این گزارش آمده است که 38 درصد از بیماران سرطانی به مراکز درمانی خارج از باریکه غزه دسترسی نداشته‌اند و 5 درصد از آن‌ها و همراهانشان هم طی سال 2018 بازداشت‌شده‌اند.


این مرکز همچنین اعلام کرده است که در فاصله سال‌های 2016 تا 2018 بیش از 45 بیمار سرطانی به خاطر محدودیت‌های رژیم صهیونیستی در گذرگاه بیت حانون (ایرز) در شمال نوارغزه جان خود را ازدست‌داده‌اند.


انتهای پیام/4106/4124/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته