دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پاکدل مطرح کرد:

توقف کامل ساماندهی مزار شهدا تا تهیه اساسنامه جدید

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید گفت: بر اساس منویات رهبر انقلاب درباره گلزار شهدا، تا تهیه اساسنامه کارگروه ساماندهی، تمام اقدامات متوقف خواهد شد.
کد خبر : 358547
636835119005207672_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران  در نشست رسانه‌ای خود دستاورد‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران را در چهلمین سال انقلاب عنوان کرد.


معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، قانون جامع خدمات‌رسانی، قانون توسعه شِشم و قانون الحاق احکام دائمی به بنیاد شهید و امور ایثارگران این نهاد با تمام توان خود در خدمت خانواده‌های شاهد و ایثارگر بوده است و برای این مهم از هیج تلاشی فروگذار نخواهد کرد.


پاکدل بیان کرد: معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید، در پنج حوزه شامل پذیرش و امور اداری، مشاوره و مددکاری، تسهیلات رفاهی، اشتغال و کارآفرینی و مسکن به جامعه هدف خود خدمت‌رسانی می‌کند. در واقع 80 درصد بودجه به حقوق، مستمری و کمک معیشت و حق پرستاری افراد تحت پوشش بنیاد شهید تعلق می‌گیرد و افراد تحت پوشش، بالغ بر 370‌ هزار نفر هستند.


وی اظهار کرد: موضوع احراز جانبازی و ایثارگری از اساسی‌ترین محور‌های پذیرش در معاونت تعاون و امور‌ اجتماعی بنیاد شهید است و موضوعی نیست که پایان یابد.  با توجه به شرارت دشمنان در مرز‌های کشور و  موضوع دفاع از حرم اهل بیت(ع)، کار احراز ایثارگری و جانبازی ادامه دارد. بنیاد شهید در یک اقدام نو به احراز ایثارگری برای 5 هزار جانباز و 310 شهیدی پرداخته است و از مجموعه  پرونده‌هایی که بدون مدارک بالینی برای احراز اقدام کرده‌ بودند، 22 پرونده به سرانجام رسیده است.


پاکدل ادامه داد: موضوع بعدی که توسط بنیاد شهید در دست اقدام است مسئله تعویض کارت ایثارگران و تعلق گرفتن کارت ایثارگری به همسران و فرزندان جانبازان است، تاکنون 326 هزار جانباز، همسران و فرزندان جانبازان کارت ایثارگری خود را دریافت کرده‌اند. احراز ایثارگری جانبازان بدون مدارک بالینی از 9 گام تبعیت می‌کند، که 7 گام اولیه در ارگان‌های اعزام کننده برداشته می‌شود و 2 گام باقی مانده در بنیاد شهید توسط اداره کل احراز انجام می‌شود.


وی یادآور شد: معاونت تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌جهت رفاه حال والدین شهدا برنامه پرداخت حق پرستاری را در دستور کار داشته و به‌انجام رسانده است. حق پرستاری برای والدین شهدا معادل یک پایه حقوق وزارت کار است . در بخش پرداخت تسهیلات برای تهیه مسکن ایثارگران و خانواده شاهد، سالانه 100 هزار مورد تسهیلات پرداخت کرده‌ایم و امسال نیز به‌همین ترتیب 100 هزار مورد تخصیص پیدا کرده است. در کلان شهر‌ها 100 میلیون تومان، سایر شهر‌ها 70 میلیون تومان و در روستا‌ها مبلغ 38 میلیون تومان وام مسکن پرداخت می‌شود.


پاکدل تأکید کرد: در بحث ساماندهی مزار شهدا، از مجموع 20085 مزار، تعداد 14745 مزار شهید ساماندهی شده‌است، حدود 574 مزار در دست اقدام بوده و 4800 مزار نیز باقی مانده است. با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسطح سازی مزار شهدا که در برخی از گلزار‌ها و توسط برخی مدیران گلزار‌ها انجام شده است باید بگویم؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان دبیر گروه ساماندهی گلزار‌های شهدا، تمام منویات رهبر معظم انقلاب را در دستور کار خود قرار داده و با توقف کامل ساماندهی و تشکیل یک کارگروه شامل مدیران و کارشناسان  در حوزه‌های مختلف، نسبت به تهیه یک اساسنامه واحد، مدون و کاملا منطبق بر فرمایشات مقام معظم رهبری و خانواده‌های معظم شاهد اقدام کرده ‌است. این اساسنامه در راستای حفظ تمام اصالت این امام‌زدگان عشق تهیه و اجرایی می‌شود.


انتهای پیام/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته