دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1397 - 12:19
ملک‌حسینی:

دانشگاه‌ها به کمک توسعه کهگیلویه و بویراحمد بیایند

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان با تأکید بر پیوند ظرفیت‌های مؤثر در توسعه همه‌جانبه با دانشگاه گفت: دانشگاه‌های استان، به کمک توسعه بیایند.
کد خبر : 358464
1851409.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع دانشگاهیان کهگیلویه و بویراحمد که مسئولان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان نیز حضور داشتند، اظهار کرد: به‌طور حتم در صورتی که دانشگاه یک گرایش خاص سیاسی داشته باشد و صنعت گرایش دیگری، امکان پیوند این دو حوزه وجود ندارد. 


وی با تأکید بر اینکه استاد و دانشجو در دانشگاه باید سیاسی باشند، عنوان کرد: آنچه در برخی دانشگاه‌ها رخ می‌دهد، بیشتر شبیه سیاست بازی است و نسبتی با سیاسی بودن ندارد زیرا شعورمندی سیاسی یعنی اتحاد بر توسعه و رشد علم داشتن.


ملک حسینی ابراز کرد: انسان‌های سیاسی در تمام عرصه‌ها در زمینه توسعه جامعه و فضیلت‌ها اختلاف ندارند؛ زیرا اختلاف باید در چگونگی باشد در حالی در برخی مواقع در نفس توسعه و ارتقا با هم جنگیدیم.


نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز تقابل دنیا در زمینه قدرت نیست بلکه این تقابل بر مدار علم بوده و به‌طور حتم هر کشوری در علم قوی‌تر باشد، قدرتمند و ثروتمندتر است.


ملک حسینی با اشاره به اینکه رمز دشمنی آمریکا با ملت ایران ساخت موشک نیست بلکه دانشی بوده که این موشک را ساخته است، بیان کرد: هسته‌ای بودن برای غرب مهم نیست، بلکه فناوری بومی هسته‌ای آنها را عصبانی کرده است.


وی بیان کرد: علم در مقابل ندانستن و گاه نادانی قرار می‌گیرد و برای برون رفت از جهل و نادانی باید بر علم تکیه کرد و نخستین ویژگی انبیا این بوده که آنچه را دیگران نمی‌دانند، آنان می‌دانند. برای شناخت انقلاب اسلامی ایران باید چهار مقایسه بین بود و نبود، امروز و گذشته، ما و دیگران و همچنین ما و اهداف و آرمان‌ها به صورت دقیق انجام شود تا بدانیم این انقلاب چه دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف داشته است.


نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در صورتی مسائل و ظرفیت‌های مؤثر در توسعه همه‌جانبه با دانشگاه پیوند نخورد، موفقیتی حاصل نمی‌شود، افزود: انتظار می‌رود دانشگاه‌های استان، به کمک توسعه بیایند.


انتهای پیام/4123/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته