دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1394 - 14:27
دبیر سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولید:

پرستاران می‌توانند نقش حمایتی در درمان بیماران نابارور داشته باشند

دبیر سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولید با تاکید به نقش پرستاران و ماماها در درمان ناباروری، گفت: این افراد می‌توانند با حمایت روحی، برقراری ارتباط و مشاوره موجب تسهیل روند درمان بیماران نابارور شوند.
کد خبر : 35846

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر یاسر تهمتنی دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی سلول‌های بنیادی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به مناسبت برگزاری این کنگره در سالن کنفرانس پژوهشگاه رویان برگزار شد گفت: از مجموع 515 مقاله ارسال شده به دبیرخانه کنگره 200 مقاله مرتبط با یازدهمین کنگره سلول‌های بنیادی است از این تعداد 7 مقاله به صورت سخنرانی و 124 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است که از این تعداد بیش از 30 درصد مقالات خارجی است.


وی افزود: تعداد مدعوین خارجی این کنگره 14 نفر از 9 کشور از قبیل ایتالیا، آلمان، امریکا، فرانسه، کانادا، هند و چین است.


تهمتنی درباره محورهای اصلی برگزاری این کنگره گفت: تکوین اثر و سلول‌های شبکیه زیست‌شناسی پانکراس و دیابت، استفاده از مدل‌های سلولی برای تشخیص بیماری‌ها، تکوین اثر و سلول‌های شبکیه چشم، مهندسی بافت، پر توانی و سرطان از محورهای مورد بحث در این کنگره هستند.


دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی سلول‌های بنیادین درباره امتیاز بازآموزی این کنگره برای رشته‌های مختلف پزشکی گفت: 13/5 امتیاز برای متخصصان خون و سرطان بالغین، خون و سرطان اطفال، بیماری های مغز و اعصاب، متخصص چشم پزشکی، دکتری ایمنی شناسی، دکتری بیوشیمی، دکتری ژنتیک انسانی، دکتری علوم تشریح، دکتری فیزیولوژی، دکتری هماتولوژی و دکتری فرآورده های بیولوژیک در نظر گرفته شده است.


وی افزود: همچنین این کنگره 9/5 امتیاز بازآموزی برای متخصصان گوارش بالغین، فوق تخصص بیماری های قلب و عروق، فوق تخصص جراحی ترمیمی پلاستیک و سوختگی، متخصص بیماری‌های داخلی، متخصص کودکان، متخصص اورتوپدی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، متخصص آسیب‌شناسی، بیماری‌های پوست، دکتری زیست‌فناوری پزشکی، داروسازی بالینی،‌ دکتری حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی، پزشک عمومی، کارشناس ارشد بیوشیمی بالینی، کارشناس ارشد خون شناسی آزمایشگاه، کارشناس ارشد ایمنی شناسی، کارشناس ژنتیک، کارشناس ارشد زیست فناوری، دکتری پروتئومیکس، دکتری پزشکی مولکولی، مهندسی بافت، کارشناس ارشد بافت شناسی و دکتری علوم سلول کاربردی دارد.


تهمتنی تصریح کرد: همچنین این کنگره 7 امتیاز بازآموزی برای متخصصان بیهوشی، دکتری نانوتکنولوژی پزشکی، دکتری حرفه ای داروسازی، کارشناس، کارشناس ارشد و دکتری فیزیوتوراپی، کارشناس، کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری، دکتری نانوفناروی دارویی، کارشناس ارشد نانوتکنولوژی و دکتری حرفه ای دامپزشکی دارد.


همچنین زهرا عزآبادی دبیر سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولیدمثل، گفت: 68 مقاله به این سمینار ارسال شده است که از این میان 6 مقاله برای سخنرانی و 35 مقاله به عنوان پوستر ارائه می‌شود.


وی افزود: این سمینار 4 امتیاز بازآموزیی برای گروه پرستاری و 9/5 امتیاز برای گروه مامایی به همراه دارد.


دبیر سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولید، تصریح کرد: بیماران نابارور دچار بحران هستند و معمولا متخصصان بر روی درمان این افراد تمرکز می‌کنند، بنابراین شرایط روحی و روانی این بیماران کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که در این میان پرستاران می‌توانند برای تقویت روحیه بیماران نقش بسزایی داشته باشند.


عزآبادی گفت: این سمینار با هدف توجه به نقش پرستاران و ماماها در درمان‌های ناباروری برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته