دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هشدار سازنده مردی بدون سایه؛

فیلم و فیلمسازی مستقل رو به نابودی است

کارگردان فیلم «مردی بدون سایه» در نشست رسانه‌ای این فیلم، نسبت به یک آسیب هنری هشدار داد.
کد خبر : 358313
BS0K5747.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا،  نشست خبری فیلم «مردی بدون سایه» ساخته علیرضا رئیسیان که در سانس آخر ششمین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه به نمایش درآمده بود، دقایق پایانی روز دوشنبه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.


این فیلم  یک کار مشترک ایران با سینمای اسپانیا است و در مالاگا، ماربیا و الخزیرا در شهرهای اسپانیا فیلمبرداری شده است.«مردی بدون سایه» به بحران عاطفی آدم‌ها و روابط عاشقانه و زناشویی و نقش فضاهای مجازی در زندگی امروز می‌پردازد.


ششمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

کارگردان فیلم «مردی بدون سایه» در نشست خبری این فیلم عنوان کرد:برخی از  فیلم‌هایی که در این جشنواره به نمایش در می‌آیند، آخرین فیلم‌هایی هستند که برخلاف دو جریان فیلم‌های سفارشی و فیلم های تجاری، مسیر خاص خود را طی می‌کنند.



شرایط  برای تولید،نمایش و عبور  از شرایط اداری ساخت فیلم  سخت شده است



علیرضا رئیسیان اظهار کرد:اگر حضور این سینمای مستقل مهم است باید همه برای تداوم آن جدی باشیم. شرایط برای فیلم‌هایی که بخواهنداستقلالشان را تا حدودی در جنبه‌های صنعتی و هنری حفظ کنند، بسیار سخت است. به نظر می‌رسد نسل اول سینمای ایران که کاملاً در حال محو شدن هستند و دیگر حضور ندارند. فیلم ساختن برای نسل فیلمسازان دهه 60 هم  جز دو سه مورد بسیار سخت شده است.


ششمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

وی افزود:شاید یکی از کمک‌هایی که در این شرایط رسانه‌ها می توانند به سینمای ایران بکنند این باشد که این هشدار را جدی بگیرند؛کمک کنند و نگذارند درام اجتماعی و درام انسانی در این سینما از بین برود. شرایط هم برای تولید و هم نمایش و هم عبور از شرایط اداری سخت است. من این هشدار را در این لحظه از جشنواره و تاریخ  به شما می‌دهم که ساخت  فیلم‌های اجتماعی و عاطفی مثبت و مستقل رو به غیرممکن بودن می‌رود. دلیلش هر چه که باشد ما باید مراقبت کنیم.ما به عنوان فیلمسازان و هنرمندان تمام توانمان را بگذاریم و چنین فیلم هایی بسازیم وشما اهالی رسانه  تلاشتان را بکنید که فیلمسازانی که چنین نگرشی دارند تمام نشوند.


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته