دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جبلی:

جمشیدیه قصه دادگاه و بازجویی نیست

کارگردان فیلم «جمشیدیه» این اثر را صرفاً قصه دادگاه و بازجویی نمی‌داند.
کد خبر : 358299
BS0K4749.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا،  نشست خبری فیلم جمشیدیه که در سانس سوم ششمین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه به نمایش درآمده بود، برگزار شد.


در این نشست کارگردان فیلم جمشیدیه با رد این موضوع که بازی‌ها در این فیلم  شعاری است گفت: در این فیلم یک قاضی مشاور پروژه ما بود. برایم عجیب است که می‌گویند این فیلم شعاری است. عجیب این است ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که نوع دیگر حرف زدن را بارها از اطرافیان خودمان می‌شنویم و باز این موضوع برایمان عجیب است.


جبلی بازی کیومرث پوراحمد در نقش پدر را نکته‌ای مثبت ارزیابی کرده و اظهار کرد: در نمایش‌های مردمی، تماشاگران بازی وی را دوست داشتند. زمانی که به وی پیشنهاد بازی در این نقش را دادیم به ما لطف کرد و  با ما همکاری کرد، فکر کردیم این بهترین انتخاب است.


یلدا جبلی در ادامه گفت: داستان جمشیدیه قطعاً قصه دادگاه و بازجویی نیست. در چنین قصه‌هایی هرکس تلاش می‌کند شکلی از داستان را نشان دهد. یکی از زاویه بازجویی، دیگری با پررنگ کردن زندان و یکی هم با تلاش برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول. ما هم  تلاش کردیم از این زاویه به داستان نگاه کنیم.


ششمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر


جبلی سوال یکی از حاضران که نظر او درباره فیلم‌های دورهمی پرسیده بود را با سوال متقابلی پاسخ داد و گفت: به نظر شما  جمشیدیه یک فیلم دورهمی در آپارتمان ساده است؟ من این طور فکر نمی‌کنم. قصه‌های آپارتمانی مورد علاقه من است اما ترجیح دادم پیگیر آن نشوم. گاهی اوقات جبر و  شرایطی که شاید مورد علاقه فیلمسازان هم نباشد آنها را به سمتی می‌برد که فیلم‌های آپارتمانی بسازند. بسیاری از فیلمسازان دوست دارند هر آنچه که در تخیل آنها می‌گذرد را روی کاغذ بیاورند اما این برای همه آنها امکان‌پذیر نیست.


وی با تأیید این که سابقه همبازی بودن حامد کمیلی و سارا بهرامی بر انتخاب آنها به‌عنوان بازیگران فیلم تأثیر داشته است گفت:  برایم مهم بود که زوج ترانه و امیر، چهره‌های آشنایی برای تماشاگر باشند. علاوه بر این که این دو بازیگر بهترین انتخاب من برای این فیلم هم بودند، به دلیل محدودیت زیادی که در نشان دادن روابط خانوادگی و زن و شوهر داریم و احساس کردم این امر می‌تواند پشتوانه خوبی برای مخاطب باشد.


فیلم سینمایی«جمشیدیه» به تهیه‌کنندگی محمدصادق آذین و فردین خلعتبری در بخش مسابقه ملی حضور دارد.


ششمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر


بازیگران این فیلم سارا بهرامی، حامد کمیلی، پانته‌آ پناهی‌ها، سعید چنگیزیان، ستاره پسیانی، ندا جبرائیلی، شادی کرم‌رودی و محمد ولی‌زادگان هستند.


عوامل فیلم جمشیدیه هم  عبارتند از: کارگردان و تدوین‌گر: یلدا جبلی، فیلمبردار معین مطلبی، صدابردار مهدی صالح کرمانی، موسیقی فردین خلعتبری، صداگذار آرش قاسمی، گریم عظیم فراین، مدیر تولید آرش جبلی، عکاس حبیب مجیدی، روابط عمومی سپیده حیدرآبادی، تهیه کنندگان محمد صادق آذین و فردین خلعتبری.


انتهای پیام:/ ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته