دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مصفا عنوان کرد:

مشارکت فارابی در «یلدا» برای اکران است نه تولید

تهیه‌کننده بخش ایران فیلم یلدا می‌گوید: مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در تولید فیلم «یلدا» مشارکتی نداشته و در زمان پخش و اکران حمایت خواهد کرد.
کد خبر : 358285
BS0K3991.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری آنا، تهیه‌کننده فیلم یلدا در نشست خبری این فیلم که در ششمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد درباره چگونگی پیوستنش به این پروژه  گفت: آقای بخشی مرحله پیش تولید را از 4 یا 5 سال پیش شروع کرده و با تهیه‌کنندگان خارجی هم مذاکره کرده بود. من از ابتدای جریان تولید فیلم حضور نداشتم بعدها به گروه پیوستم و در واقع تهیه‌کنندگان فرانسوی تهیه‌کننده‌های اصلی این فیلم هستند. من فقط تهیه‌کننده بخش ایران فیلم هستم.


وی درباره حضور حامیان مالی پرتعداد در این فیلم هم گفت: حامیان مالی  زیادی در فیلم حاضر نبودند. هزینه تولید این فیلم کاملاً توسط تهیه‌کنندگان خارجی پرداخت شد و هیچ سرمایه‌ای از ایران برای تولید فیلم خارج نشده است.


ششمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

مصفا در ادامه  عنوان کرد: بنیاد سینمایی  فارابی اعلام آمادگی کرده تا در مرحله پخش و اکران فیلم با این فیلم همراهی کند. آنجایی که ما برای تبلیغات فیلم احتیاج به حمایت داریم، فارابی به صورت مشارکتی با ما همراهی می کند و اینگونه نبوده که در مرحله تولید پولی به ما داده شود.


تهیه‌کننده فیلم یلدا هزینه تولید این فیلم در ایران را  2 میلیارد و 500 میلیون تومان دانست که تمام آن توسط بخش خصوصی پرداخت شده است.


لازم به ذکر است در این نشست رسانه‌ای، مسعود بخشی (کارگردان)، علی مصفا (تهیه‌کننده)، بابک کریمی، بهناز جعفری، فرشته صدرعرفایی، فرشته حسینی، فروغ قجابگلو، رامونا شاه، زکیه بهبهانی و صدف عسگری (بازیگر)، ژاک بی دو دومولن و ماریان دومولن (تهیه‌کنندگان فرانسوی)، آرش نعیمیان (دستیار کارگردان و مترجم)، لیلا نقدی‌بری(طراح صحنه) و محمود بخشی (مدیر هنری) با اجرای محمود گبرلو حضور داشتند.


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته