دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1397 - 07:00
به توان چهل/ 8؛

دستاوردهای دانشگاهی در 40 سال گذشته رشد چشمگیر داشته است

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد رشد چشمگیر دستاوردهای دانشگاهی و صنعت دفاعی هستیم.
کد خبر : 358249
اختری.jpg

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن اختری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در مورد دستاوردهای دانشگاهی در طول 40 سال گذشته اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد رشد و شکوفایی دستاوردهای دانشگاهی هستیم که یکی از این دستاوردها، مربوط به گسترش فیزیکی دانشگاه‌ها است.


وی افزود: در حال حاضر در اکثر شهرها دانشگاه تأسیس‌شده و مردم برای اینکه وارد دانشگاه شوند، نیازی ندارند که راه‌های طولانی طی کنند تا وارد یک دانشگاه شوند.


دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) عنوان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای دانشگاهی، ارتقای جایگاه علمی ایران است. در بسیاری از رشته‌های تحصیلی آن‌قدر پیشرفت کرده‌ایم که توانایی تربیت متخصصان بزرگ برای جامعه را داریم.


اختری ادامه داد: جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته، در زمینه‌های فناوری، دفاعی، الکترونیکی، نانو، پزشکی و... حائز رتبه‌های برجسته علمی دنیا شده است؛ ایران از نظر رتبه علمی پیش از انقلاب در رتبه بالاتر از 60 بود، اما امروز در رتبه سیزدهم دنیا قرارگرفته که این یک جهش بزرگ محسوب می‌شود.


وی در پایان درباره مسائل دفاعی ایران خاطرنشان کرد: امروز در صنایع دفاعی به هیچ کشوری نیاز نداریم و خودکفا شده‌ایم؛ در صنعت پهپاد پیشرفت‌های خیلی خوبی داشتیم؛ جمهوری اسلامی توانایی دارد، وقتی پهپاد سایر کشورها به آسمان ایران آمد، هدایت و کنترل آن‌ها را به‌‌دست‌گیرد و پهپاد را سالم به زمین بنشاند.


انتهایی پیام/4118/ 4122/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته