دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1397 - 14:05
با موافقت نمایندگان؛

سازمان برنامه در بودجه سنواتی مکلف به ایجاد مدیریت بحران کشور شد

سازمان برنامه و بودجه مکلف شد برای اقدامات پیشگیرانه و کاهش خطر و آمادگی برابر بحران ذیل امور اقتصادی در بودجه سنواتی، فصلی باعنوان مدیریت بحران کشور ایجاد کند.
کد خبر : 358123
_MID0013.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در جریان بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه با ماده 16 این لایحه موافقت کردند.


در ماده 16 آمده است: سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است، به منظور انجام اقدامات مربوط به پیشگیری و کاهش خطر و آمادگی در برابر بحران ذیل امور اقتصادی در بودجه سنواتی، فصلی تحت عنوان مدیریت بحران کشور ایجاد کند و اعتبار درج شده در فصول و برنامه‌های فعلی را در این فصل تجمیع نماید. اعتبارات مورد نیاز دستگاه‌ها و نهادهای موضوع ماده دو این قانون ذیل برنامه‌های مشخصی در این فصل بنا بر پیشنهاد وزارت کشور (سازمان مدیریت بحران) در لایحه بودجه سالانه منظور می‌شود.


تبصره یک- دستگاه‌ها و نهادهای یاد شده موظفند گزارش نحوه مصرف اعتبارات مذکور را به صورت 6 ماهه  و سالانه تهیه کنند و به وزارت کشور (سازمان مدیریت بحران کشور) ارائه دهند.


تبصره دو- دولت در چارچوب برنامه ملی (کاهش خطر حوادث و سوانح) به منظور تشویق مالکان واحدهای مسکونی شهری و روستایی ناپایدار و بافت فرسوده به نوسازی واحدهای مسکونی‌شان، همه ساله تسهیلات و کمک‌های فنی لازم را به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور اقتصاد و دارایی و کشور (سازمان مدیریت بحران کشور) با تصویب هیئت وزیران در لایحه بودجه سالانه کل کشور پیش‌بینی می‌کند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته