دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1394 - 12:44

دیدار قریب‌الوقوع پادشاه عربستان با رئیس‌جمهوری آمریکا

منابع آگاه در واشنگتن اعلام کردند که پادشاه عربستان سعودی اواخر هفته جاری به واشنگتن، پایتخت آمریکا، سفر خواهد کرد.
کد خبر : 35804

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «الحیات»، سفر «سلمان» پادشاه عربستان به واشنگتن به دعوت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا انجام می‌شود.


براساس این گزارش، ژوئن گذشته «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا دعوت‌نامه رسمی «اوباما» را به ریاض برد تا «سلمان» برای بازدید از آمریکا به واشنگتن سفر کند.


این دومین دیدار پادشاه عربستان با رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان کسب قدرت محسوب می‌شود. نخستین دیدار «اوباما» با «سلمان» در ریاض و در جریان مراسم خاکسپاری ملک «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق عربستان صورت گرفت. اما این نخستین سفر «سلمان» به آمریکا از زمان کسب قدرت در عربستان در ژانویه 2015 محسوب می‌شود.


انتظار می‌رود هیئت همراه «سلمان» به آمریکا را «عادل جبیر» وزیر امورخارجه، «ابراهیم عساف» وزیر دارایی، «توفیق ربیعه» وزیر تجارت و صنعت، «خالد فالح» وزیر بهداشت و «عبداللطیف عثمان» مدیرکل کمیته عام برای سرمایه‌گذاری همراهی کنند.


تحلیلگران معتقدند که توافق هسته‌ای میان ایران و جامعه جهانی (تحت عنوان گروه 1+5) در راس مذاکرات «سلمان» با «باراک اوباما» قرار داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود درباره جنگی که ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا در عراق و سوریه راه انداخته است نیز تبادل‌نظر شود. گفته می‌شود در این باره نشست‌های مشورتی دو جانبه‌ای میان عربستان و آمریکا برگزار خواهد شد.


منابع دیپلماتیک تاکید کردند که پادشاه عربستان در واشنگتن با «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، شماری از مدیران ارشد کاخ سفید، رهبران کنگره و هیئت‌های اقتصادی و نظامی آمریکایی دیدار خواهد کرد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته