دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1397 - 10:39
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ:

هنگام خرید با دستگاه‌های کارت‌خوان مراقب افراد سودجو باشیم

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: مردم هنگام خرید با دستگاه‌های کارت‌خوان مراقب افراد سودجو باشند تا در دام آنها گرفتار نشوند.
کد خبر : 358017
900.jpg


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط‌عمومی پلیس پایتخت، تورج کاظمی با هشدار به هموطنان برای خرید با دستگاه‌های کارت‌خوان و سوءاستفاده افراد سودجو اظهار کرد: در بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا مشخص شده که افراد سودجود با کپی کردن کارت‌های عابربانک افراد و با استفاده از رمز کارت ارائه‌شده از سوی صاحب کارت، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب افراد می‌کنند.


رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: بر همین اساس هموطنان هنگام خرید، کارت خود را شخصاً به دستگاه کارت‌خوان کشیده و رمز آن را وارد کرده و تمامی سرمایه خود را در یک حساب متمرکز نکنند تا در صورت دسترسی غیرمجاز ، از میزان ضرر و زیان کاسته شود.


وی تصریح کرد: هموطنان اگر از سیستم پیامکی استفاده نمی‌کنند، در اولین فرصت با مراجعه به محل صدور کارت بانکی خود، نسبت به فعال کردن سیستم پیامکی گردش حساب اقدام، تا در صورتی‌که از حساب بانکی افراد به‌صورت غیرمجاز برداشتی صورت گرفت سریعاً مطلع و اقدام قانونی به عمل آورند؛ همچنین رمز عابر بانک را باید به‌صورت متناوب و دوره‌ای، به‌خصوص پس از خرید از مکان‌های مشکوک بلافاصله عوض کرد تا مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته