دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1394 - 14:04
فتحی‌پور در گفت‌وگو با آنا:

12 نفر از استیضاح‌کنندگان وزیر اقتصاد امضایشان را پس گرفتند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «حدود 12 نفر از نمایندگان امضای استیضاح از وزیر اقتصاد را پس گرفتند»، گفت: در وضع فعلی استیضاح وزیر اقتصاد شوک منفی به اقتصاد وارد خواهد کرد که به صلاح کشور نیست.
کد خبر : 35796

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره آخرین اخبار از استیضاح علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، اظهار کرد: بعد سه کارته شدن آقای طیب‌نیا 28 نماینده با رعایت اصل 89 قانون اساسی، درخواست استیضاح وزیر اقتصاد را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند.


وی با بیان اینکه «پس از رایزنی‌های اولیه حدود 12 نفر از استیضاح کنندگان، امضای خود را پس گرفتند»، گفت: با سایر نماینده‌های امضا‌کننده استیضاح نیز مذاکره شده است که امیدواریم قانع شوند و در این وضع حساس وزیر اقتصاد استیضاح نشود.


نماینده مردم کلیبر در مجلس ادامه داد: اقتصاد کشور در وضع کنونی درگیر رکود و تورم است و این عوامل دست به دست به هم داده‌ و اقتصاد کشور را با چالش روبه‌رو کرده‌ است، استیضاح وزیر اقتصاد در این وضع شوک منفی به اقتصاد وارد خواهد کرد و به صلاح کشور نیست.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: عملکرد آقای طیب‌نیا در وضع فعلی که منابع بانک‌ها محدود شده، رضایت‌بخش است و باید به این وزیر جوان فرصت داد اقتصاد ایران را که در دوره پساتحریم قرار دارد، را رونق بدهد.


به گزارش آنا، علی طیب‌نیا وزیر وزیر امور اقتصادی و دارایی روز یکشنبه ۱۸ مرداد برای پاسخ به سوال مهرداد بذرپاش نماینده تهران درباره اخد مالیات از اصناف خرد و شفافیت درآمدهای مالیاتی سال ۹۳، در صحن علنی مجلس حضور یافت و با اخذ ۸۰ رأی موافق، ۱۰۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در مجلس، نتوانست نمایندگان را قانع کند. او به این ترتیب سه کارته شد و به دنبال درخواست استیضاح شماری از نمایندگان، هیئت رئیسه مجلس در نشست عصر 18 مرداد، به جریان افتادن استیضاح طیب‌نیا را تصویب کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته